Wednesday, November 26, 2008

The Winner is Nino!

Congratulations to Nino for answering the quiz in previous post correctly.

Do you know how she did it?

What if you try answer this question instead: Where was the picture above taken?

Tell me the answer and how you did it. Nino is not allowed, because she knows the technique. Hehe...

Info: The above picture is the only one taken by using phone camera. The rest pictures were taken by digital camera. None of them was captured by using DSLR, because simply I don't have one. Hehe~

I'm dreaming to buy one soon, but how soon? Let's think about getting married first before buying the DSLR camera. Lalala~

30 comments:

Matematis Muda said...

sebenarnya dari quiz
biar_aku_berlari(or sumting like that, aku dah lupa)
lagi aku dah guna teknik ni
saje tanak maen

tp sbb ni takde hadiah
aku bitau la

write-click right?

hafiza haris said...

ala...aku taw cara nk recognize gmbr tuh...digi cam or hp..
rugi lamabt~
haishhh
;D

ILA said...

Better u buy DSLR first before getting married.
Bec.Y??
U wl enjoy it to using this thing without gangguan sesiapa.At les bila kahwin nanti tak yah booking cameraman..zaki buat sndiri..

ekkkk??zaki buat sndiri??habis sape yg nak jadi pgantin lelakinyaaaa???muehehehehe:p

Unknown said...

MM...

right click you mean aite?

nope. it's easier than that. eh. mase yang contest berlari tu, totally different la pulak. hehe~

lain kali kalo aku buat contest ko mauk eh. leh aku top up kan ko RM15 terus. lalala~

Unknown said...

fieza...

so what's your technique? meh la kongsi dengan kitorang... maybe ade yang tak tahu lagi :D

Unknown said...

kak ila~

akak nak belikan saya DSLR ke? yey! *jeling kak ila

harga DSLR tu dah nak hampir same dengan hantaran, ape kes? huhu~

hafiza haris said...

kalo right-click mcm Matematis Muda tuh ckp pun leh gk...
nak click kt gmbr tuh pun leh gk...

so,
gmbr yg ko terloncat mcm cicak kne lastik tuh jer yg show DSC00067.. yg len2..
PB*****..blablabla...

sam gk ngan entry yg neh...
show:taman+pertanian.JPG...
so kt tmn pertanian la....
huehuehue~
=D

hafiza haris said...

ups...
bile click kat gmbr tuh...
nnt kat apemende pnggil window yg kt ats nih nnt..tulis la..
DSC00067.JPG....cmtuhla..
korng bace2 la sndiri...

Unknown said...

fieza...

ahaha~ aku nampak ko buat research di situ... terima kaseh! even feedjit pun memberitahu apa yang ko lakukan~ huhu... thanks feedjit..

sebenarnye tak yah klik2 pun.. ade lagi yang senang lagi :D

Unknown said...

fieza...

takyah klik dik~ terus ade jawapannya.. nak klik, kena tunggu dia loading la pulak kan~ :D

hafiza haris said...

yg tuh xtahulah plak...
bgtaw la..
aku tnggu..
kehkeh

fattybombom said...

hmmm..my bro have a DSLR camera..the alpha700 from sony...hmm the cheapest is alpha300 or 400, cant remember..rm1k plus plus..kalo ko keje pas grad ni...dlm 3 bln boleh beli dah, xyah tunggu kawi..or soh la bakal isteri bg hantaran DSLR tu....:)...

Unknown said...

fieza...

ala~ ko letak je cursor atas gambar tu, pastu tengok kat bahagian bawah skrin. kan ade link hosting gambar tu. huhu~

takyah nak klik2 segala...

but then, what else you've from this entry actually? aku ade mende lain nak sampaikan actually :)

Unknown said...

far..

great idea! instead of bagi hantaran yang ntah pape, baik bagi kamera kan? ade gak gune. huhu~

gamaknya itu je la kot hantaran drpd pihak sebelah pompuan. huahua~

hafiza haris said...

mende lain tuh..
aku x dpt pick up...
hahaha
aku nmpk ape yg aku nmpk..
=D

Unknown said...

fieza...

:D

kalo aku rajin aku buat entry khas k pasal mende nih...

hafiza haris said...

okeh=D

Anonymous said...

nino tu for real kah??
siapa nino??

As said...

taman pertanian?

cam kat KOS je..

Anonymous said...

Dah tau dah jawapannya.
Saja je tanak jawab.
Kasi chance kat org lain.
Huhu~

Anonymous said...

saya nino.
haha

Unknown said...

fieza..

tunggu~ itu pun kalo finding aku berjaya la~ :D

Unknown said...

pojan...

dia pembaca setia blog ni. heh~

aku kenal dia. dia cantek. ko jangan nak potong line aku. huahua~

Unknown said...

as...

heh. bukan. kat taman pertanian. aku gi 2 hari lepas. menjelajah ok~

nampak tak palang tu? itu adalah paling jalan kemaman-gambang.

Unknown said...

knowlee...

tahu la dah kerja. dapat topup RM10 macam tak de pape je kan~ merajuk tau camni~ :P

Unknown said...

nino...

ko kena ade blog dik~ baru orang percaya~ haha!

*ok. aku tahu apa yang ko fikirkan sekang :D

alifzaimimra said...

ala...salah satu je pn... takleh ke? takde hadiah 2nd or 3rd placing? boleh la..boleh la... *wink2*

Unknown said...

azmar...

:D

takde la dik~

alifzaimimra said...

sedey~~~

Unknown said...

azmar...

i was expecting jahat~

:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...