Sunday, February 22, 2009

When was the Last Time You Call Your Parents?


Selama ni kau mengharap parents kau selalu call kau?

A'ah.

Dan mereka tak call kau sekerap yang kau harapkan?

A'ah.

Dah tu, apa yang kau rasa bila parents kau tak call kau?

Sedih la.

Kenapa nak sedih pulak?

Ye la... Aku nak jugak diorang ambil tahu apa khabar aku, dengan siapa aku berkawan, aku buat apa harini... Things like that la...

Bila kali terakhir parents kau call kau?

2 minggu lepas kot. Itu pun sekejap je. Bila call pun, bukannya nak tanya khabar sangat, malah marah-marah itu dan ini. Aku down dowh...

Kalau takde sebab, kenapa diorang nak marah-marah? Mesti ada sebabnya...

Ye la aku mengaku aku ada buat salah, tapi jangan la call cuma bila nak marah-marah je. Bengang je...

Lepak... Diorang marah-marah tu tandanya diorang sayang kat kau. Cuma mungkin caranya tak seperti yang kauharapkan. Dalam hidup kan lebih banyak yang kita tak dapat apa yang kita harapkan.

Erm... Ye kot.

*this story is fictional

Related entry: Love Thy Parents

10 comments:

Unknown said...

wawawawa...nak blik umah...huhuhu..bila yek? smalam kot last..

...berkenaan comment ko kat blog aku...aku ni jenis terperap..takde kenal org sgt...pekata ko je yg tolong aku? ngee~~alamk,terlebey sudah...hakhakhak

Liyana said...

aku cakap dengan mama 2 kali sehari...
rasanya ko tau kot sebab aku pernah ceritakan dulu...
plus,aku pernah komen pasal ni dalam n3 Master J...

but the questions right now are:
1.is it good to call our parents so often like what I did???
2.should we called them once in a while???
maybe every 2-3 days???

in my situation, both parties take responsibilities to call each other...
in the morning before my 1st class starts, I called her...
before maghrib, she'll call me...
but in reality, sape patut call sape???

bawangmerah said...

baru sekejap tadi text kat abah.
betul jugak tu, sape yang patut call/text sape?
hem..teringat pulak, kali terkahir cakap dengan umi, minggu lepas.

*entri ni mengundang rasa homesick lah*

Anonymous said...

hahaha...entry tingkat motivasi

As said...

isk..
ebtry ni dul dalam draft as
lepas master J buat pasal ni, ingat nak publish dah, pastu lepas szakif buat, ingat tamau publish dah. haha.
korang jadi wakil ah.

haih...sekepala jek :)

Husz said...
This comment has been removed by the author.
Husz said...

aiya tambi...give ur parent a call la..once or twice a week is okay la.more often is better.

itu parent kamu aa,banyak rindu sama kamu juga..u are thier child, u are here in this world bcoz of them la macha, they sacrified a lot for u, ada suda besar u mau berontak lagi ka bila dorg tarak kol? u pulak la..show them ur love.

u manyak sedih bila dorg tarak kol, tarak sms. u pk apa dorg rasa u tarak kol sama sms dorg? don be selfish la macha..u sms itu gefren sama boifren hari2..jmpa pun hari2 tp mau mesej kol juga hari2..apa ni..itu parent tarak kol u sudah bising mau sedih2..sendiri mau sedar la macha...itu ur awek or balak tarak kol u boleh kol juga, itu parent tarak kol u la mula.

appaaraa...! kita sama2 ubah la macha..boleh ya? tarak mau gaduh sama u aa..itu pesan utk u sama saya juga..kita sama2 sayang parent kita.

lets us show them our love la.tarak mau sedih, we mau act.! start now.u should call or at least sms your parent right after u finish read this post or this long long comment.! jom.!


***
err..aku jadi bahasa mcm ni lepas tengok itu muvie Geng juga..

http://husz.blogspot.com/2009/02/geng-pengembaraan-bermula.html

Jepah said...

hmmmm... bile erk? baru lg kot... huhuhuhu...
mak aku da pesan, kalu xde pa pe xyah kol...
hohohoho...

3p4h said...

Erm, sbgai sorg anak la kan, aku slalu pasan parent x memahami ank2, n ank2 x memahami parent. (Alhmdlh parent aku sgt2 memahami, He5)

Makanya blaku la mcm2 mslh sperti yg kita lht skrg.

Sbgai cntoh, parent patutnya bg sokongan (eventhough ank da tbuat slh sblm ni). Kalo bkn parent sape lg? Nk hrpkn bf/gf? Tak sama syg dia dgn syg parent.

So, pokok pangkalnya kita kne saling memahami agar keluarga bahagia dpt dicapai. Tul x?

Anonymous said...

Baru balik dr Ipoh.
Lagi 2 minggu balik Ipoh lagi.
Tengah bujang ni, kena banyak2 jumpa parents.
(^_^)V

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...