Thursday, March 26, 2009

STBB: Senario Lewat Petang

Aku harap kamu pernah baca entri Senario Lewat Malam di blog Penagih Dadah sebelum kamu baca entri di bawah.

Atau Maghrib
terpulang mahu pilih yang mana
ade aku kesah?

Pergi ke Gedung Pantai Timur
bersama seorang anak-Cina dan dua rakan perempuannya

Owh ya!
sebelum itu
kami sudah bersedia dengan wuduk kerana tidak mahu berbasah-basahan di gedung
mahu terus solat sejurus menjejak kaki di situ

Sampai di gedung
berjalan ke dalam
aku pesan kepada mereka
"Jangan ada yang sampai sentuh aku. Kang batal wuduk aku"

"Baik lah..."
mereka menjawab.

Keluar idea mahu membuat STBB
"Sekali dalam tu nanti ada Cina (perempuan) terpegang aku. Batal jugak wuduk aku~"
diikuti tawa mereka berdua

Tiba-tiba, si anak-Cina datang kepada aku
memegang tangan aku
"Aku Cina"
katanya

Sekejap. Ni siapa yang perempuan nih?

10 comments:

intan.dayana said...

hahaha~
mengOng itu anak cina...

Akmal Azeman said...

hahahahahah. ape kes?? yelah. nonmuslim yg pgg muslim yg ade wuduk, wuduk die batal kan??? tp masalhnye ank cina yg pgg ko tu pon ade wuduk gak. hmmm...

hahah. mcm2 lah kamu neh.

Anonymous said...

anak cina yg pegang zaki tu..
makin lama makin seweng!!!

KNOWLEE said...

Hahahaha~
Tau dah sapa anak cina tu.
=p

Szakif said...

intan....

abang dia lagi mengong :P

Szakif said...

akmal azeman...

perkara ni dibincangkan sesama kawan aku, dan kami dimaklumkan, tidak batal dengan syarat yang memegang tu bukan yang bukan berlainan jantina walopun dia bukan Islam.

kami memang macam2 :P

Szakif said...

anonymous...

pasal abang dia yang ajar supaya jadik macam tu ahahahaha~

Szakif said...

knowlee...

ahaha~ sape lagi la anak cina yang rapat dengan saya kan~ :P

intan.dayana said...

adik bradik same mengOng..muahaha~

Szakif said...

intan...

er.... salah aku ke yang ajar dia? :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...