Monday, May 22, 2006

Pasca Perkahwinan - Masih Lagi Memenatkan...

Lepas majlis secara rasminya tamat, dan semua jemputan dan penanggah yang penat tapi ikhlas menolong pulang ke rumah, maka tibalah masa untuk tuan rumah mengemas rumah pula... Banyak benda kena diselesaikan termasuk mengira duit (hehe.... Pakcik kayo!), mengemas barang-barang sewaan (kena kira biar cukup, tak cukup, bayar gantirugi), dan pengantin menjadi mangse untuk menggosok periuk! Gosok jangan tak gosoook! (cam lagu kumpulan Spider)

Seikat sama dengan seribu. Jangan tanye berapa banyak mak abah aku dapat, sah-sah aku tepis soalan tu. Biarlah rahsia...

Dalam proses mengira....

Waktu petang pula, masa untuk mengemas! Timbunan sampah yang banyak perlu ditanam supaya tak berbau.

Sangat penat mencangkul!

Barang-barang sewaan hampir siap dikemas....

[Posting seterusnya -->perkara-perkara menarik sepanjang Kenduri Kahwin]
Antaranya:
  1. Nak tahu kenapa pengantin menangis?
  2. Apa kaitan mamat-mamat kompang dengan aku?
  3. Rahsia yang bocor...

13 comments:

|PrincesSs| said...

heheheh..apsal dia nangis..

szakif said...

nad...

heheheh..apsal dia nangis..
heheheh..tunggggggggguuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!

[apa yang aku fikirkan...]
[mentang2 name puteri nad kat blog ihab~]

|PrincesSs| said...

apa ek zaki?

szakif said...

tak menyabarnye la si nad nih.. surprise! :D

Anonymous said...

Zaki, apasai tunjuk duit tu..x sweet ler..kalau tunjuk org buka hadiah ok gak..
sya

szakif said...

kak syasya...

Zaki, apasai tunjuk duit tu..x sweet ler..kalau tunjuk org buka hadiah ok gak..
sya

whether you like or not, that's one of the things COMPULSORY to be done lepas kenduri kawen... i think i'v been generous enough not to reveal the cash my parents got. hehe~ manis ke tak, itulah hakikatnye~

[apa yang aku fikirkan...]
[duit tu tak ke mane pun, bayar sane sini]

Anonymous said...

ye lah...sukak hati kuwe ler..

Anonymous said...

ye lah...sukak hati kuwe ler..

szakif said...

yoooooo... podo2 dingopuro... (sekali dengar lawak plak ayat ni)

|PrincesSs| said...

zaki,
cepat2 bisik weii..dapat bape ek..pastu kan..sila show gamba2 present plak..ehehhe

szakif said...

nad...

zaki,
cepat2 bisik weii..dapat bape ek..

alolo..mentang2 banyak mende aku bagitahu ko, yang ni pun nak tahu gak? hm~ tak nak sign in YM bley~ muaahha...~

pastu kan..sila show gamba2 present plak..ehehhe
tak sempat nak amik gambar hadiah2 pengantin pasal diorang maih sibuk ke hulu ke hilir pastu bilik diorang kunci plak... hm~ pasni si ira tu tinggal kat rumah aku...

[apa yang aku fikirkan...]
[menerima kehadiran ira seadanya]

Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Dan tatkala aku mengomel di sini, aku dah tau kenapa pengantin menangis...
Jadi aku tak terasa debaran pengunjung2 lain haha...

Dalam banyak2 gambar ni, aku paling suka gambar PENATNYA MENCANGKUL...
Silalah!! Ko mmg posing ke org snap??
Kalo ko mmg posing, giler coooolll hahaha...

Serious weh Zaki! Sila laa sign-up for mana2 drama pentas...
Dulu muka garang la... Pastu muka bosan la...
Nih muka penat lelah...
Waduh waduh mimik2 muka yg PELBAGAI OK!!
PELBAGAIIII!!!
hahahaha...

Zakiii zakiiii

szakif said...

ihab...

Salam...
salam jua~

Dan tatkala aku mengomel di sini, aku dah tau kenapa pengantin menangis...
Jadi aku tak terasa debaran pengunjung2 lain haha...

haha~ sila jangan membuat spekulasi ok~ aku tak bagi tahu exactly why he cried... biarlah rahsia bley~

Dalam banyak2 gambar ni, aku paling suka gambar PENATNYA MENCANGKUL...
Silalah!! Ko mmg posing ke org snap??
Kalo ko mmg posing, giler coooolll hahaha...

aku posing pastu aku suruh adik aku snap. haha~
boleh jadik pelakon tak? :D

Serious weh Zaki! Sila laa sign-up for mana2 drama pentas...
Dulu muka garang la... Pastu muka bosan la...
Nih muka penat lelah...
Waduh waduh mimik2 muka yg PELBAGAI OK!!
PELBAGAIIII!!!
hahahaha...

ale... malu rr berlakon segala ni~ takde bakat

Zakiii zakiiii
hehe~ ihab ihab~

[apa yang aku fikirkan...]
[malam tadi mimpi jumpe ihab]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...