Monday, May 15, 2006

Persiapan Menjelang Majlis Perkahwinan III

Maklum la... tarikh majlis makin hari makin dekat... tapi persiapannya macam tak nampak di mana titik noktahnya. Ada saje benda nak kena buat. Paling baru, langsir dah siap!!! Mak aiii.... lawa siot!

Langsir baru... Warna kuning mengalahkan warna raja!

Rumah dah disusun untuk disesuaikan dengan kenduri doa selamat hari Khamis nanti. Maka kerusi disusun sebegitu rupa untuk memberi ruang untuk orang duduk. Tangga tu plak aku sendiri tak tahu motif ia berada di situ.

Malam tadi aku, ZaMawi (adik aku) dan emak pi Banting. Shopping time!!! Ala... cari seluar dalam je... Muahaha...

Mencuba seluar di fitting room... Sempat mengambil gambar.

Banyak-banyak seluar ni, satu pun takde saiz aku. Hangin sajor!

Owh... ibuku seperti wanita melayu terakhir...

Muahaha.... ntah la... patung ni nampak lawa saje walaupun takde muka.... Muahaha...

GAMBAR INI TELAH DIDELETE...
AKU SENDIRI TAK SANGGUP MELIHATNYA BLEY?~
MUAHAHA~

Ops.... bukan Sutun ok~ muahaha... (adeh, gila aku letak gambar ni kat blog)

Lepas shopping, makan time!!! Adik aku ngan Nasi Goreng USA nye...

Aku makan nasi lemak limpa masak rendang. Sangat sedap!

Mak pulak order Sup Ceker.... Mak datuk... sedap hingga menjilat gigi!

[Rasanya macam nak buat posting pasal kemelimpahan restoren kat kampung aku ni. Menjadi tumpuan seluruh Banting!]

26 comments:

Anonymous said...

ha..ha..edenler org pertama yg nak bagi komen(oleh kerna k boringan kat ofc d pagi isnin nie)
just simple je...U SO NAUGHTY BOY!.
fuh...lepas kiye rameh wong gawe komen utk mu..delok ler..
(aik, x kan x de yg saiz dgn awak zaki. Dah cuba naik FAJAR?..ish..ish)kak.sya.

Anonymous said...

oh ye..baru perasan, rasanya lokasi awak shopping tu kat FAJAR.eden ingat lagi ..sya

Vann said...

hahha..hot pixz.esp that Sutun pic...standard akak2 tuh..kuang3...lari----->..asal ramai orang suka gi fajar nowdays nih...huhuhu

Anonymous said...

owh.. your mum sgt menawan... n motif taruk gmbr baju2 kecik segala? nasib baik taruk gmbr mknn!
senyum kuda : tapi hari nie puaseee..
-DA @ LF-

Anonymous said...

rizque muqreez, utk pengetahuan mu.kat Pekan Banting tu cuma ada FAJAR je yg boleh kita panggil sbagai tpt shopping.X same mcm Klang @ KL.

(Banting-hanyalah pekan kecil..tapi dah mula berubah sikit demi sedikit...ai..ieh rasa lain pula bila naik fly over baru ..kat Banting tu.. tinggi)sya

Unknown said...

kak syasya... (wah.. dahde pangkat akak!)

ha..ha..edenler org pertama yg nak bagi komen(oleh kerna k boringan kat ofc d pagi isnin nie)
keje kat opis memang bosan dowh! muahaha... takpe.. nanti cari keje yang tak bosan ye? er..ade ke?

just simple je...U SO NAUGHTY BOY!.
mwah mwah mwah... (cam saiful apek).. baru tahu ke? :D

fuh...lepas kiye rameh wong gawe komen utk mu..delok ler..
aaaa.... gambar kontrobesi tu dah didelete... maka mereka yang lain tidak berpeluang melihat ke"cun"an gambar itu! :D

(aik, x kan x de yg saiz dgn awak zaki. Dah cuba naik FAJAR?..ish..ish)kak.sya.
takdor aih... pinggang besar.. pastu kalau ade saiz pun, mesti tak cukup panjang.. hm~ kat banting memang susah nak cari saiz saye~

[apa yang aku fikirkan...]
[bile nak kurus nih?!]

Unknown said...

kak syasya lagi...

oh ye..baru perasan, rasanya lokasi awak shopping tu kat FAJAR.eden ingat lagi ..
ya betul!!! first time saye singgah sini... mak dengan ZaMawi dah beberapa kali rrr..

[apa yang aku fikirkan...]
[jarang sangat shopping utk diri sendiri kat banting... tak standard rr ;D]

Unknown said...

rizqee muqreez... (mak aih name ko!)

hahha..hot pixz.esp that Sutun pic...
muahahaha.... aku gelak sorang2 je bile tengok gambar tu balik! adik aku sporting je snapkan gambar tu...

standard akak2 tuh..kuang3...lari----->
maka denga kenyataan ko nih, aku mendelete gambar tu bley? muahaha...

..asal ramai orang suka gi fajar nowdays nih...huhuhu
la... kat banting ni Fajar la yang paling sesuai utk cari pakaian yang ade saiz aku... tu pun tak banyak... lagipun Fajar kan specialized dalam pakaian, so kebarangkalian utk mendapat pakaian yang sesuai dengan aku sangat tinggi!

[apa yang aku fikirkan...]
[suka shopping sorang2]

Unknown said...

lady fataghiro...

owh.. your mum sgt menawan...
owh.. itu suatu kenyataan... tengok anak nya jua.. sangat charming! :D

n motif taruk gmbr baju2 kecik segala?
GELAK SETAN!!! dah delete ok~

nasib baik taruk gmbr mknn!
senyum kuda : tapi hari nie puaseee..

alelele.... kesian dia puase.. qada' puase ye... muehehe... takpe, buat puase sunat hari senin.. aku jua yang terpakse menahan mate kalau nak puase pun... maklum la keje kat kedai MAKAN mak..

[apa yang aku fikirkan...]
[dah lame tak puase sunat]

Unknown said...

lagi lagi kak syasya... (motif meniru lagilagi senario)

rizque muqreez, utk pengetahuan mu.kat Pekan Banting tu cuma ada FAJAR je yg boleh kita panggil sbagai tpt shopping.X same mcm Klang @ KL.
ade juga kedai2 pakaian yang lain, tapi Fajar telah meletakkan taraf shopping pakaian di Banting telah meningkat... harga jua meningkat...

(Banting-hanyalah pekan kecil..
butul butul!!!

tapi dah mula berubah sikit demi sedikit...ai..ieh rasa lain pula bila naik fly over baru ..kat Banting tu.. tinggi)sya
ha'ah kak... ape nak buat, tak lame lagi kat bawah tu akan jadi laluan kapal2 utk ke sijangkang... maka tak lama banting akan bertambah popular jua selepas menjadi tempat kelahiran ANAK-ANAK SIDEK YANG BERJAYA...
DAN JANGAN TAK TAHU KAT BANTING ADE PUSAT ANGKASA NEGARA.. DAH NAK SIAP... SEKARANG BANTING SEDANG DIPERINDAHKAN DENGAN MENURAP TAR BARU DI JALANRAYA DAN LAIN2 LAGI KERANA DENGARNYA TAK LAMA LAGI PAK LAH NAK RASMIKAN PUSAT ANGKASA NEGARA TU!
motif meletak huruf besar kerana bangga menjadi anak banting.

[apa yang aku fikirkan...]
[teruk gila jalan nak Pusat Angkasa tu pasal lori kluar masuk]

Anonymous said...

ye..benar....gitu..Zaki, sama2 lah kit a berbangga jadi warga Banting .lepas ni jgn terkejut kalau nampak UFO kat Banting cos biasalah dia org suka nak selidik menyelidik..he..he..lagipun Pusat Angkasa tu kerjasama antara NASA dgn our goverment.
(buka forwarding company kat Banting, logic x ??:)he..)syasya

Anonymous said...

wah..same2ler kita jadikan blog ni sbagai tpt perjumpaan org2 dr banting yeak! Eh..Mawar berduri dari Samttar rupanya..tahun bila punya ye?syasya.

Unknown said...

kak syasya...

ye..benar....gitu..Zaki, sama2 lah kit a berbangga jadi warga Banting .
hohoyeah!!! BERBANGGA MENJADI WARGA BANTING!!!

lepas ni jgn terkejut kalau nampak UFO kat Banting cos biasalah dia org suka nak selidik menyelidik..he..he..lagipun Pusat Angkasa tu kerjasama antara NASA dgn our goverment.
muahahha... tinggi betul imaginasi syasya hingga ke peringkat UFO segala!
anyway, kalau bley tak nak rr jumpe UFO segala pasal takut dowh... hehe.. terpengaruh ngan movie omputeh bley?

(buka forwarding company kat Banting, logic x ??:)he..)syasya
forwarding company?? amat tidak jelas kenyataan ini... malum la... belum masuk bidang kerjaya lagi.. syasya sila jelaskan sejelas-jelasnya hingga semua orang jeles... muahaha..

[apa yang aku fikirkan...]
[UFO = unique flying object kan?]

Unknown said...

nurasrar aka mawar berduri....

hai wak...la org banting ker?
ye saye.... lot 643, jalan durian, kanchong darat, 42700 banting selangor.. malah memberi amat lengkap! sila catatkan dalam diari hati anda bley...

sy pon dl sek kat banting gak...samttar.
owh.. SAMTTAR... pernah pi sekolah tu mase jadi wakil sekolah dalam acara amal islami... maka sekarang mawar berduri berada di mana jua?

kenal tak?
pas tengok gambar mawar berduri kat blog, maka tidak lah saya akan mengenal wajah saudari nan satu itu... maka saya tidak tahu mengapa tiba-tiba saya berbahasa sebegini bley? muahaha...

rindunyer kat banting...awal bln ni mybe gi sane.member kawin...
la.. datang rr sini sekali... minggu ni, hari ahad abang saye kawen... datang la... silekan...

[apa yang aku fikirkan...]
[ade member dak SAMTTAR tinggal depan stadium jugra]

puteri nad said...

Zaki..
lawa mak ko~~

pastu cantik langsingko~~

pastu lawa patung tu zaki~~~~

pastu gamba apa yg ko delete tu zaki~~

Unknown said...

nad...

Zaki..
lawa mak ko~~

tengoklah anak nye jua... sangat hensem ok~

pastu cantik langsingko~~
langsir baru memang la lawo~ lame2 kang dah bosan tgk, dah tak lawa bley?

pastu lawa patung tu zaki~~~~
malangnya ia tidak berkepala... lawa tang dada sajor bleh?

pastu gamba apa yg ko delete tu zaki~~
ko dah tengok secara ekslusif ok~ sila senyap2 sajor~

[apa yang aku fikirkan...]
[gambar itu sangat dahsyat!]

Anonymous said...

lambat lar baby kitten nie... x sempat tgk gmbr tuh ker?
tapi baru perasan.. nape kat kedai th tak de seluar saiz dia? besar sgt ker dia nih?
senyum kuda : happy mother's day pada ibu mu yg menawan... terima kasih kat mak sebab tumpah kan sikit iras tuh kat dia.. kalau tak.. ntah apa rupa jugak tuh.. siler jgn perasan lebih boley?
-DA @ LF-

Unknown said...

lady angel bley?

lambat lar baby kitten nie... x sempat tgk gmbr tuh ker?
muahaha... hampeh faham ayat nih! baby kitten segala? muahaha.... :D

tapi baru perasan.. nape kat kedai th tak de seluar saiz dia? besar sgt ker dia nih?
tengok sajor la gambar2 satu badan saye kat posting2 lepas... maka tafsirkan lah sendiri... tapi biase orang kalau pes time jumpe saye, akan kate: "mak aih... ko nih tinggi betul?"
saye tinggi dan a bit plump rrr..

senyum kuda : happy mother's day pada ibu mu yg menawan... terima kasih kat mak sebab tumpah kan sikit iras tuh kat dia..
muahahha... kredit kat abah jua kerana bukan setakat menumpahkan, tetapi mencurah2kan segala sampai takde baki segala~ muahaha...

kalau tak.. ntah apa rupa jugak tuh.. siler jgn perasan lebih boley?
GELAK SETAN!!! takpe, hensem ke tak bukan penting dimata ALLAH...

[apa yang aku fikirkan...]
[kerana dirimu begitu berharga!]

toriq said...

waaaa~~~~~~

sedapnyer makanan~~~~

nih geram nih~~ waaa~~ nak balik mesia~~

tak pernah makan sup ceker ok~ first time dgr~ kat restoran mak ko ader sup ceker tak??

waaaaaaaaaaaa~~

malaysia mmg kaya dgn makanan~~

:D

tapi, tak patut ok tangkap gambar dgn patung seksi tuh~~ huahauhua..

toriq said...

ooh~ lupa nak cakap~

selamat berkenduri kendara~~

sure penat nanti sehari sebelum kenduri dan masa kenduri kahwen tuh~

Unknown said...

toriq...

waaaa~~~~~~

sedapnyer makanan~~~~

makanan malaysia memang sedap banget!!! bertuah hidup di malaysia!!!

nih geram nih~~ waaa~~ nak balik mesia~~
ala... ~ sabarlah dulu wahai sayang ku di perantauan~ brokeback mountain ok~ muahahaha~~~!!!

tak pernah makan sup ceker ok~ first time dgr~ kat restoran mak ko ader sup ceker tak??br/>toriq, FYI, ceker=kaki ayam.... orang jawa memang bedal kaki ayam ni! lagi2 dimasak sup, sangat sedap hingga menjilat kening! sila sedar kedai mak aku bukan restoren ok~ warung kecil sajor~ anyway FYI sekali lagi kebanyakan drpd saudara sebelah mak aku memang bukak kedai makan. dan dalam gambar tu, adalah kedai milik sepupu aku bersama sepupunya~ mana tahu nanti suatu hari aku boleh bawa ko ke situ jua? BINGGO'S PLACE CILI PADI -->one of the top in KANCHONG ok~

waaaaaaaaaaaa~~

malaysia mmg kaya dgn makanan~~

:D

itu adalah fakta! :D jua~~

tapi, tak patut ok tangkap gambar dgn patung seksi tuh~~ huahauhua..
maka sangat seksi dadanya... membuatkanku tertarik utk mengambil gambar bersama... dengan patung pun jadi la bley?

[apa yang aku fikirkan...]
[nak mampus amik gambar macam tu dengan orang betul?!]

Unknown said...

toriq lagi sekali...

ooh~ lupa nak cakap~
motif ikan emas? *belajar dari posting terbaru hata bley?

selamat berkenduri kendara~~
selamat studi jua~ trimas anyway~

sure penat nanti sehari sebelum kenduri dan masa kenduri kahwen tuh~
bukan setakat dua hari itu sajor, malah the whole WEEK.. sekang pun dah mula terase penat nye pasal penat tengok mak dan abah aku ke hulu ke hilir membeli barang dan menyiapkan segala~ aku cuma memerhati dan membantu mana yang patut... kedai akan ditutup selama seminggu bermula khamis minggu ini... insya 4JJl...

[apa yang aku fikirkan...]
[adakah seronok melebihi penat? nantikan saje]

Unknown said...

fiza hanif ku!!!

zaki langsir ko amat cantik....
kain mahal ker???(odah ok!!!)

ko tanye la kat mak aku... rase2nye dalam 4 ke 5 ploh riban tu ade la ugak! muahaha...

motif warna kunin????
motif raje sehari bley?

kenapa ko nak tangkap gambar ngan baju kunin(sekali lagi kunin) n model yang x berkepala itu....
aaaaa..... katekan ko tak tengok gambar tu!!! muahahha~ setahu aku dah delete!! bile ko tgk?!
model yang tak berkepala tu memiliki dada yang sangat lawa~ motif gila seks bley? c( ;

paper pun lama x tengok mak ko....hahaha....(niat ingin makan nasik lemak yang sedap itu secara free...)...
ok lah.... c ya next time....

statement ok~ nasi lemak mak aku sedap~
kalau nak datang rumah aku malam jumaat nanti... mak aku baut nasi lemak utk jamah buaya2 kanchong bley...

[apa yang aku fikirkan...]
[nasi lemak terbaik seluruh kanchong dan banting bley]

puteri nad said...

terus bertenkiu pada zaki kerana percaya akan diriku..

tp merasa jadi wallpaper :p

Unknown said...

nad!!!!

terus bertenkiu pada zaki kerana percaya akan diriku..

tp merasa jadi wallpaper :p

percaye, percaye gak, tapi kalau aku dapat tahu ko buat wallpaper, siap ko! muahaha....

[apa yang aku fikirkan...]
[nad jangan mungkir janji ok~]

baez-kun said...

terus tanya sup ceker ape ok

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...