Sunday, April 26, 2009

Use the Right Sentence


I haven't found the journal that may support the conclusion.

I found no journal that may support the conclusion.

I didn't find journal that may support the conclusion.


Meanings:

Saya belum jumpa jurnal yang boleh menyokong kesimpulan itu.

Saya tidak jumpa jurnal yang boleh menyokong kesimpulan itu.

Saya tidak cari jurnal yang boleh menyokong kesimpulan itu.


If you're going to see your supervisor of your final year project to check your thesis and he/she found you got not enough journals, which excuse is the most acceptable one? Put yourself in the supervisor's shoes.

Ayat kena betol beb! Er... dan kena manis. Hehe...

10 comments:

As said...

haha
betul sangat ni

kadnag sbb penggunaan ayat salah satu word je..dah laen :)

bawangmerah said...

gambar darah ke tu?

Far said...

jurnal x semua free...

Szakif said...

as...

paling susah bila cakap dengan lecturer international.. diorang memang particular pasal bahasa inggeris ni pasal sah2 diorang faham bahse tu je untuk berkomunikasi dengan kita. kalo dengan lecturer yang faham bahasa melayu, boleh kite jelaskan lebih lanjut. kan?

Szakif said...

bawangmerah..

macam, tapi bukan. itu cat. amaran drpd Along. aku saksikan sendiri. fuh~

Szakif said...

far...

betol... tapi leh subscribe minta library belikan :)

tu kat UIA a~

Jai said...

Aku pakai excuse no dua kot. Lepas tu buboh bunga2 cket supaya it sounds convincing:

"I have tried my best, but I found no journal that may support the conclusion"

Cam tu... hehe. boleh pakai ke?

RuBy said...

Cam complicated je mende ni nak kena wat....

nak tanya..nak tanya...
walaupun cam takde kaitan kan..

nape time aku g scientist appreciation nite ramai senior amek industrial health?

Szakif said...

jai...

haha~ boleh gak. memang menambah2 gula kat ayat tuh. hehee...

Szakif said...

ruby...

agak la complicated. nanti ko dah buat fyp, ko akan lebih faham a~ tapi lama lagi kot. sekang fokus apa yang perlu dulu k.. :)

owh aku takde specific reason pasal masing2 punya pilihan kan. tapi aku ada pandangan: mereka tak minat dengan dua lagi concentration yang ada. boleh?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...