Sunday, June 21, 2009

When Asked: "Kenapa Kau Tak Drive?"


I started doing the part time job with no car so I used the public transports. I also had to use my friend's room to stay.

Then, I went to Kuantan this weekend by bus. I had to ask my friends to pick me up from the bus terminal to get to the campus. I was there to become the Master of Ceremony for a dinner organized by Kulliyyah of Science namely Islamic Enhancement and Evaluation Programme (IEEP) 2009 held at Hyatt Regency Hotel, Kuantan.

To get there back and forth, again I asked favors from the staffs of the kulliyyah. If anyone asked me why I didn't drive, then I'd answer:

"Sengaja nak merasa hidup susah sedikit"

And that also means:

"...sambil menyusahkan jugak orang lain."

...which I don't usually do. :)

10 comments:

Liyana said...

menyusahkan orang lain...
he~ dalam maksudnya tu... :P
ingatlah, bila ada orang sanggup tolong kita, tak wujud istilah menyusahkan pun kat orang tu...
aku rasa ko lebih faham pasal tu, kan??? (^_^)

Jepah said...

bile lg nk menyusahkan org,kan? hahaha...

btw, ade aku kesah? hahhaa

As said...

wei kalau rasa nak hidup susah jangan suh orang lain pick up kamu lah~~~

:P :P :P

izzahismail said...

so,how's the public transport nowadays? hehe :P

lame tak singgah sini :)

Unknown said...

liyana...

i'm glad you think and take it like that.

entri ni nampak je simple, tapi memang aku cuba nak memaksudkan apa yang ko tulis tuh.

tahniah for breaking the code!

Unknown said...

jepah..

bila tak kereta la! hahaha...

Unknown said...

as...

tu susah sangat tu.. hahaha...

Unknown said...

izzah..

ha... banyak nak cite pasal public transport ni, especially kat KL. hehe...

Anonymous said...

Takpe, sekali sekala rasa susah.
Kalo tak pernah rasa, rasa cam tak lengkap plak hidup. =D

Szakif said...

knowlee...

are you saying tak lengkap hidup kalo tak menyusahkan orang lain? hahaha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...