Friday, November 10, 2006

Bermandi-manda di Ulu Yam

This is a very short note on our visit to Ulu Yam.

The fact is that some of us have done all papers for the final exam, and some others like me, having a big gap between the second last paper and the last one, which will be held on 15th of November. So we decided to go to Ulu Yam, which is located about 20 km from UIA Gombak campus and it is a 30-minute travel with moderate speed. (Well... I’m “pemandu berhemah” the fact is)

Also, the fact is that we went there on Friday, so we limited our time up to 11 am only after reaching there at 8.45 am. Can you imagine how cold the river is that time? Grrrrrr... Tapi best! I could feel all tense of examination in my body were gone with the rive flow.

Lastly, the fact is that I need to be clear that I’ve broke my own promise to be hibernating from doing any entry during this exam period. Keskeskes... Biaq pi la~

Photobucket - Video and Image Hosting
Tasik apa, tak tau... Tapi kat Ulu Yam la...
Photobucket - Video and Image Hosting
Keindahan ciptaan Allah I
Photobucket - Video and Image Hosting
Bersejuk-sejukan...
Photobucket - Video and Image Hosting
Aksi tak terlalu melampau I
Photobucket - Video and Image Hosting
Aksi tak terlalu melampau II
Photobucket - Video and Image Hosting
Aksi tak terlalu melampau III
Photobucket - Video and Image Hosting
Trying to pose like a super-duper model
Photobucket - Video and Image Hosting
The river flow here is very fast!
Photobucket - Video and Image Hosting
Keindahan Alam II
Photobucket - Video and Image Hosting
Motif?? Kata dilarang membuang sampah, tapi kat sebelah tu ada tong sampah? Patutnya tulis la "Dilarang Membuang Sampah Merata-rata".
Photobucket - Video and Image Hosting
Kolam renang yang melukut di tepian gantang. Adanya tidak dihiraukan~
Photobucket - Video and Image Hosting
Mereka sangat seronok!!!
dan aku...
Photobucket - Video and Image Hosting
...masih lagi menangisi pemergian anak-anak kucingku. That stick reminds me of them! Sekarang ia tergantung sepi bersama hanger yang patah. Sangat melankolik~ :D

14 comments:

Anonymous said...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!! Seterusnya..gelak slow puler...hahahahahahaaaaaaa~~
aha..gelak nie utk pic2 yg bgai model tu..akak x mo byak komen pasai tu..cos serba tau ada yg lebih over dr ku jua iaitu Ratu speku & Ukrain princess.akak pass kat korang je le..hekhek..
aik...ko nie..suka bermandi manda yeak..rajin ko yeak.ok ler tu..m'biarkan badan d sucikan oley air sungai yg semulajadi b'banding air paip yg penuh dgn plbagai klorin.

(lantas terasa jeles kat Zaki jua, so tgah plan nak gi cuti ker..~~)

Anonymous said...

Aisey...lupa nak kasi tau, AKAK YG PERTAMA!!!!!

eeeeerrrrrr.....& yg KE DUA juger:D

puteri nad said...

santeknyeeee gamba first tu!!! santek santek dan santek~
dan kenapa ko pose2 ala model wanita ni zakiiiii?

isk isk isk..siap ada kolam renang cam air kotor lagik..sapa nak mandi situ..ahahahah

udah2 la menanesi akan anak2 kucing tu zaki oiii..nnt ada la anak kucing lain yg lebey comel lagik..

DaRk AnGeL said...

oh.. beruang dah bangun dari hibernasinyeh.. hehehe ;p

gmbr 1 ; mcm gmbr wallpaper yg sedia ada dlm komputer..

gmbr 2 ; aku suka akar tuh..

gmbr 3 ; alamak.. kengkawan kau ni hensem2 lah..

gmbr 4 ; motiffff??

gmbr 5 ; mendapat Nur keinsafan dari Illahi..

gmbr 6 ; motiffff lagi?

gmbr 7 ; boleh lar masuk jadik model majalah MANGGA...

gmbr 8 ; pun boleh buat wallpaper tapi kene edit alter sket2..

gmbr 9 ; gmbr ni lagi cun kalau dapat biawak kecik jadik model atas batang kayu tuh~

gmbr 10 ; bahasa yg mencemarkan..

gmbr 11 ; errr... kolam renang kanak2?

gmbr 12 ; sgt seronotsssss....

gmbr 13 ; ler~~~~ usah lah di tangisi pada yg telah pergi~

fonso zone said...

apakah swim concurrently?
maksud ko berenang seiring ke?
ku rs mcm xssuai kot guna vocab tu..
sbb tu mcm pkai utk prgerakan zaman seiring masa ke..sumthng lyk dat..

puteri nad said...

concurrently jua bermaksud at the same time..cam simultaneously ke?

Anonymous said...

Woyyyy..... posing tak hengat la ko ni zaki.....

baez-kun said...

hohoho
ulu yam
aku suka mandi manda walau tak reti berenang
dan aku jua suka gi berkelah dan camping bersama rakan2 lambang mesra
gamba pertama sangat menarik dan cantik ok~
gluck utk paper pasni

DaRk AnGeL said...

motif hata? anda mesti ambil tahu tentang ilmu berenang lah ok lambang kene tahu juga ilmu menunggang kuda dan ilmu memanah...

puteri nad said...

takyah occay,ketinggiannya cukup utk berdiri tegak dalam swimming pool katanyeh kaksyifa

Unknown said...

mak aih... banyaknye~ takpe aku komen balas satu persatu~

KAK ILA...
nape gelak ok~ malah orang2 yang akak namakan utk memberi komen balas tidak berbuat demikian~ i win! 1-0.. hehe~
kak ila sila luangkan masa bermandi manda bersama suami dan anak2 jua lambang pengerat ukhuwah kekeluargaan jua~
dan tahniah kerana mendapat tempat pertama dan kedua walopun takde sebarang faedah~ hehe~

NAD YANG DAH MENERIMA KAD RAYA DARIPADAKU..
kredit kepada safwan sebab sebenarnya gambar tu dia yang amik gune henset aku masa aku sedang drive. sape2 yang dok ebelah aku dalam kereta WAJIB jadik co-photographer aku.. hehe~ tu la pasal, bila aku tengok balik gambar tu, sangat cantik! that's why jadik first picture utk entry ni~ dan sila maklum juga ye, maa safwan amik gambar tu, kereta sedang bergerak, dan hasil tangkapan gambar tu seolah-olah tidak mengiyakan kenyataan aku ni.. percayalah~
pose macam pompuan? raenye dah jantan dah aku pose tu! haha~ kebetulan jek kot... tapi korang suka atau tak ngan statement ni, aku nak cakpa jugak - aku nampak photogenic dalam gambar model tu. sape2 yang muntah, aku tak bertanggungjawab.. lalala~
hati ini masih lagi menangis hingga aku jumpa pengganti anak2 kucing tu nanti~ wuuuu~

SYIFA...
mak aih.. satu2 gambar dia komen.. meh aku komen balas~

gmbr 1 ; mcm gmbr wallpaper yg sedia ada dlm komputer..
ko ade ke gambar tu kat komputer ko? tapi yang ni original drpd henset aku ok~ bukan ciplak~

gmbr 2 ; aku suka akar tuh..
akar pun.. apa ra~ huhu~

gmbr 3 ; alamak.. kengkawan kau ni hensem2 lah..
pasal kawan diorang yang sorang ni pun hensem~ lalala~

gmbr 4 ; motiffff??
berlatih menjadi patung yang pancut2 air kat roundabout bley~

gmbr 5 ; mendapat Nur keinsafan dari Illahi..
mereka sangat sporting berpose begitu!

gmbr 6 ; motiffff lagi?
nak tunjuk badan yang tak tough bley~

gmbr 7 ; boleh lar masuk jadik model majalah MANGGA...
i take this as complement.. thank you~ hehe~

gmbr 8 ; pun boleh buat wallpaper tapi kene edit alter sket2..
ko betol ke nak jadikan wallpaper? tak berapa lawa pasal aku dah kurangkan pixelnye~ kalau nak original pic, bagitahu aku. nanti aku bagi yang orinye, saiz screen pixel...

gmbr 9 ; gmbr ni lagi cun kalau dapat biawak kecik jadik model atas batang kayu tuh~
aku takut ade orang orang kate geli ngan biawak pulak nanti~ kui3...

gmbr 10 ; bahasa yg mencemarkan..
tu la pasal~ sape punye keje la tu~

gmbr 11 ; errr... kolam renang kanak2?
motif sangat2 kan? takde pun takpe~ tapi maybe motif dia buat kolam tu pasal nak elakkan budak2 main dalam sungai, pasal alirannya sangat deras! tapi takkan la budak2 tahan tengok air sungai sambil mandi dalam kolam je kan? apa ra diorang ni~

gmbr 12 ; sgt seronotsssss....
ko nak join ke ok~ moh aku direct ko ke ulu yam kalo nak~ sangat mudah jalannye~

gmbr 13 ; ler~~~~ usah lah di tangisi pada yg telah pergi~
wwwwwuuuuuuuu~ cannot help~

ACAP YANG DIKABURI MANDO.. ATAU MANDO YANG DIKABURI ACAP... :D
owh salah ke ok concurrently? aku nak kate susah nak berenang kalau menentang arus.. sila tunjuk ajar~

SYAFIQ..
tercabar ke ok~ he3...

HATA...
owh tak reti berenang ke ok? sila belajar lambang sangat basic sajor~
ko sangat betul! aktiviti cam ni bisa mengeratkan ukhuwah katanya~ seronot!!

SYIFA...
hata sila ambil perhatian~

NAD...
tapi kolam renang paling dalam 2 meter okay.. maka ketinggian hata blom lagi mencecah setinggi itu ok~ maka perlu jua belajar berenang kaedahnya~

puh~ selesai~

DaRk AnGeL said...

hehehe..
nih dah balik dari buat persembahan angklung ka?
expected to update after your exams~!
btw, kak ila dah sampai umah aku.. kau biler lagi?

Adlan said...

hey.. akhirnya aku pn sempat bermandi manda di sungai congkak..

hmm.. tu program akhi la bro..

1 more.. aku pun lepas bli friskies dpt gak permainan pancing bertikus tu

Unknown said...

syifa...
bila ade jodoh katanya.. bley~ muahahah~

lan...
owh sungai congkak sangat best!
wahahah~ baru kutahu ko juge suka kuceng! sep sep!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...