Friday, March 25, 2011

Jernih Jangan Disangka Air - Artikel dalam Utusan Malaysia


Sebelum ini, sudah ada beberapa artikel yang saya tulis diterbitkan dalam Utusan Malaysia dan beberapa penerbit lain seperti majalah Visi dan iluvislam.com.

Artikel-artikel tersebut tidaklah sepanjang mana. Khususnya bagi artikel di dalam Utusan Malaysia, hanya ruangan yang kecil diambil pada seksyen Rencana.

Namun kali ini, artikel terbaharu yang saya hantar kepada Utusan Malaysia mendapat paparan khas dalam bahagian Sains pada sisipan Mega.

Artikel tersebut diterbitkan pada 21 Mac 2011. Ia bertajuk Jernih jangan disangka air yang membincangkan kelecuran - tahap-tahap dan sumber-sumber kelecuran.

Di hujung artikel tersebut, saya mengaitkan kelecuran dengan perspektif Islam.

Penulis ialah Eksekutif Penyelidikan, Yayasan Ilmuwan

Dengan terbitnya satu lagi artikel saya dalam akhbar utama tempatan, ia menambahkan lagi senarai panjang di dalam resume saya. Ini menandakan satu lagi pencapaian kerjaya dan peribadi sepanjang berkhidmat di Yayasan Ilmuwan sejak Ogos 2009.

Artikel yang sama telah disalin dan diletakkan di beberapa forum seperti di ehoza.com dan cari.com.my. Namun saya agak terkilan kerana di ehoza.com, nama penulis tidak pula disalin. Saya yakin mereka mendapatkan artikel tersebut di laman sesawang Utusan Online. Ini kerana artikel dalam talian tidak memaparkan sepenuhnya artikel asal.

Saya berharap pembaca beroleh manfaat daripada artikel tersebut tidak kira di mana-mana pun mereka membacanya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...