Tuesday, December 07, 2010

Tak Boleh Kepoh-kepoh Pasal Mengandung?

Rakanku menghantar mesej di Facebook:
wei aku nak share apa yang mak aku pesan kat aku psl pregnancy..terpk nak share dgn hg..

mak aku pesan kat aku jangan ceta kat org psl perkembangan baby atau mak baby selagi org tak tanya..biar depa tau sendiri..

klu nak ceta gak tunggu 3 4 5 6 bulan macam tu.

sorry wei klu aku tersilap kata..
=)
Lalu kubalas:
oh ye ke.. thanks for sharing. takde plak mak abah aku pesan macam tu. well.. masing2 la kan :)

thanks2 :D
Dia balas pula:
mak aku warga kuno sket wei..banyak pantang larang dia..hahaha...
Lalu aku jelaskan caraku:
Oh begitu... Semalam pas dapat mesej ko, aku ada refer kat mak aku jugak. Katanya betul la tu, tapi ikut orang la~

Aku bukannya apa. Niat aku cuma nak minta semua yang tahu tolong doakan kami agar semuanya baik2 belaka. Last time masa aku tak sangkut2 lagi dapat anak ni, pun aku kepoh2 gak minta diorang doakan. Sekang dah sangkut, pun masih mengharap doa daripada mereka. Itu antara cara aku shape the way I use my FB. Huhu..

Aku banyak tak tahu sebab dalam our immediate family, kitorang la yang pertama nak dapat anak, so tak pengalaman sangat. Kena banyak bertanya kepada orang ni.

Jika ada yang kurang senang, aku minta maaf banyak-banyak. Tapi inilah caraku. Tapi bukan bermakna aku tak telap teguran. :)

6 comments:

KiRaNa said...

alhamdulillah....tahniah....happy for both of u....
psn kat k mary suh jaga diri n baby leklok ye....krm slm kat k mary....

scOotBerry said...

cOngrats~!!! :)

Mohd. Ramadan Bin Ab.Hamid said...

tahniah la ya.. =)

NisaQ mY said...

tahniah abg zaki n isteri on ur new-coming-baby..;)

Anonymous said...

tahniah!

letak nama anak tsakif.

tsaqif

Fieda_shairazi said...

yeye.. anak kite sebaya.. insyallah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...