Thursday, December 18, 2008

Scenes in a Coffee House


Scene 1

My mum owns a coffee house.

Owh, there’s a customer just came in. As a temporary worker in the coffee house during the break, I took my responsibility to take the order.

Minum bang?

No answer. Maybe he needs me to repeat.

Minum apa ye bang?

Teh ais!

Owh, I thought you’re deaf or mute? Heh.

Owh teh ais. Siap!
Mbak! Teh ais satu!

Then, the Indonesian worker laughed. Why? Is anything wrong? What’s so funny?

I went approaching her.

Kenape ketawa, mbak? Saya orderkan untuk orang tu la.

Iya. Tapi ya orang itu ngak betul! Orang gila! Selalu aja dia duduk situ.


Scene 2

My fingers are skillful to make curry puff (read: karipap).

Like the other days, it was my duty to prepare it. Suddenly, a customer came to me.

Wah! Pandainya anak bujang ni buat karipap. Tengok tu, cantik! Kalah anak dara buat. Kalau macam ni tukar nama la. Zakiah.

Adoi... Not another STBB, is it?


Scene 3

There were 4 men around the table. They were like everybody else; talk, smoke, eat a little bit, drink and that’s basically the rotation.

But, I noticed something, something really wrong but only experienced people would know.

Mak, yang empat orang tu, mat pit kan?

A’ah.


24 comments:

As said...

zaki
curry puff guna tangan ke bentuk tepi2 die..
atau guna acuan..?
sebab sangat comel :P

Unknown said...

as...

tak main la guna acuan. tak lekat dengan kuat kalu guna acuan. kang goreng, terbukak. :)

guna jari la :D

izzahismail said...

yg 1st tuh made me laugh.

i teringat satu citer.
there's this crazy man dkat shopping complex kat johor nih.
dye slalu duk dpan kedai music nih and sing and pretend like a rock star.ppl actually call him awie. i thot apsal la dye suke sgt nyanyi. he's crzy actually. tp he's no longer there. i wonder where he is now.

Jepah said...

x sangka ko "kwn" ngan org giler...
hahaha...

psstt... zaki, lelaki mmg laki pndai bab2 masak ni... keh9x

Anonymous said...

tukar nama zakiah???????????????

dah tuh aku nih yg tak reti buat karipap kene tukar nama jadik zaki ker????????????

Anonymous said...

salam adeh zaki, hebatnyer wat karipap tu.... aku pun tak penah lulus guna tgn la.... tapik spring la!!! (^_^)

Liyana said...

ye ke tak lekat???
aku buat karipap guna acuan ok je...
bila goreng pun takde terbukanye karipap tu...
btw, karipap inti ape ko buat??? :D

seriously takkan orang tu takde kriteria macam orang gile???
sampai ko boleh layan dia cam pelanggan biasa je...
sib baik dia tak serang ko...
buat naya je...

tusky said...

orang gila jua perlukan
perhatian dan layanan
tahniah, anda telah
jadi citizen malaysia
yng xberapa-tipikal
hahahaha..

Anonymous said...

Jom kita wat bisnes karipap nak?
Akak pun terer gak wat karipap.
Hehe~

Unknown said...

izzah...

mase kejadian tu, pas aku tahu orang tu tak bape betul, aku jadi bingung. pasal he looked soooo neat! serius!

Unknown said...

jepah...

heh. ko dah bace ke entry yang bahse melayu tuh? huhu~

abes la.. takde sesape di kalangan wanita yang ingin membela kaum sendiri, setelah membaca statement jepah? huhu~

Unknown said...

aca..

a'ah~ tukar la name akak jadi zaki plak. kita tukar nama la kak! huahuaha~

Unknown said...

luzcarita..

aku penah putus asa nak belajar buat kelim tu, boleh? huhua~

lama2 try buat lagi dan lagi (kate putus asa??), akhirnya mahir! :P

teruskan belajar faxa.. tak susah nye :D

Unknown said...

liyana...

most of the time, aku tgk orang yang buat guna pelekap, terbukak ah~ maybe pasal tepung nye kurang jadik kot. ke dia tak tekan abes kuat? papela.. :P

aku buat guna inti kari keledek + kentang. sedap woo mak aku buat :D

serius mamat tu nampak sangat neat! sangat kemas macam orang2 sehat. malah dia berkopiah, lagaknya seperti mamat2 masjid katanya.. huhu... takkan aku takleh nak bandingbezakan orang gila dengan tak kan~ baca entry yang aku bag link tu...

Unknown said...

tusky...

ok. i take that as compliment :p

ahahahahahaha~

Unknown said...

knowlee..

akak, kita kalahkan bisnes popia mamat yang berangan hot. nak? hahaha~

Anonymous said...

Hahahaha.
BOLEH AJE!!!
Karipap kita paling hot and puff!

angelycious said...

hahahahaha.. then what happened?
owg gilak tuh xdpt ar air die ek?

As said...

huyoooo mantap..
pandai wat karipap kecik2 tak?

Unknown said...

knowlee..

maka ketahui afiq kitorang sedang mengumpat ko~ :p

Unknown said...

baybie~

ha~ aku suka soalan ko. memang itu yang aku harapkan.

pastu, pekerja mak aku confirmkan order tu, then dia dapat la air nye.. biasanya kalo ditanya, dia tak jawab. tu yang bila nampak dia datang, mbak indon tu tak layan~ aku plak yang tak tahu hal, terus tanya order dia.. lawak2... :S

Unknown said...

as..

karipap yang intinya sama macam karipap biasa tapi saiznya kecik or maksud as karipap kecik yang biasanya dibuat masa raya tuh?

kalo karipap yang biasa tapi dikecilkan saiznya, aku pun leh buat.. hehe~

djambu puadovich said...

fuyo! mcm ne bleh tau mat pit ke x?

Unknown said...

djambu...

he~ kalo badan kurus kedingking, tangan menggeletar tak pasal2, body posture and movements cam slow and a lil bit uncontrollable, dan ditambah plak berkawan dengan orang2 yang memang aku tahu matpit, apa lagi~ :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...