Sunday, December 07, 2008

Szakif's Blog 3rd Year Anniversary Testimonials


Do you see a new panel in the center bar? I open the bar for the best 3 wishes forwarded to me in the comment room for this post. "Best" here would mean anything that might positively or negatively touch my heart. Be sincere and truthful! I am open for critics and comments for the betterment of my way of presenting this blog.

For a start, I put this first one from Nino, the winner for the Quiz last time.

encik zaki requested me to write a testimonial for his blog. aku sangat lah takde idea sebenarnye. but what can i say is, zaki's blog has changed me from an individual who doesn't read blogs, to an individual who does read blogs! duh~ his entries are so original, selambe, gile2, beneficial, and packed with knowledge. i like his style of writing entries, by putting(sometimes related and sometimes not) pictures and videos, oh and also putting up contests for his loyal readers(sbb aku ade menang arituh ). now you can see me checking out his blog everyday. adoh zaki, ko dah jadi salah satu sebab buat aku duduk depan laptop. haha whatever it is, keep on blogging till u can't blog! cuz ur the man. ROCK ON!

Please people, I need your sincere comments/testimonials. You may be anonymous if you would like to.

To help you out, you may start your comments with these:

  • What I love the most about this blog is...
  • What I hate the most about this blog is...
  • I think you have to improve in...
  • or such...

But please never ask me to stop blogging, because simply it won't be happening in the nearest years. :)

42 comments:

bawangmerah said...

baru jumpe blog ni.

one word for this blog - menarik!

As said...

following the blog more than a year.
Being as a silent reader. Sampailah as mula bagi comment on March 2008 till now.

As you know, there's one single entry yang as ingat till now terbayang-bayang, pasal baju UIA. Haha :D

I did not know you, even i didn't keep ur real name in my mind until that night on April 2008, a conversation with MM.

"Sape Secretary IQUEST?" - aku

"Zaki Ramli." - MM

"Zaki mana..?" -aku

"Ala yang kat blog nickname die szakif." -MM

"owh ye ke..keciknya dunia." -aku

And we start to discuss with each other about the program, and I still keep visiting this blog and always leave a comment whenever necessary.

And kesian kat zaki sebab tak penah tahu muka as, I mean sebab tak pernah jumpa face to face. Time induction june 08 baru kenal eh muka. Haha. :P

Until then I just cannot leave without leaving a comment :)
If I did, I'll feel guilty at least a bit :D

Glad that blogging did gather us even everyone busy, tak berjumpa, and all that.

Lama zaki ber-blog, 3 years had passed. When you grow older, I mean jadi tua, you cud just review the blog to gather the memories. To smile back to what u have written in and to what we have said to u.

Well said, keep on writing until you're not able to write, because I will keep on reading until I'm not able to read. Heh.

Jepah said...

aku baru je knal ko... time meeting iquest la...
ala, mase ko tgk aku diam je dlm meeting tu...

(tp, ade sbb aku diam tu... fikiran aku mase tu masih kat rumah...)

aku tau blog ko pun mase ko bg emel2 iquest tu... mase tu aku da brenti blogging...
tp, bleh dikatekan ko lah org yg membuatkan aku jd aktif blik blogging... huhuhu...

Amin Mansor said...

ak nk cite psl ak n zaki lak walaupun aku xditanya psl ni.tp ak rasa menarik utk dikongsi bersama.

zaki, ingt x ak kenal ko camne?ingt?xingt?ak masih ingt.. kita kenal kt fs,berbalas2 testi, sebelum ak msk uia ktn. pas2 bila dh msk ktn,terserempak lak kt cafe. panjang lagi la kisah 'cinta' ak ngan zaki ni. ehehhe

zaki, request utk ko tulis apa pendapat ko mengenai bloggers yg setia baca blog ko. hahaha

D.E. said...

SEBABKAN ZAKI LAH I STARTED TO HAVE A BLOG! Ko kene bertanggungjawab Zaki! hehehe.... Betul kata Master J....me kene infected. hahaha

Well, first thing first, this blog is really unique and Zaki able to use the blog at it's fullest - to express himself. One thing I see the development of this blog is... during the earliest post are like "informational stuff" and in malay but the course changes and Zaki able to deliver what's really on a 23 year old mind so that the older and the younger able to compare and have a thought of it.

Another thing I envy bout this blog is that, THERE"S ALWAYS AN ENTRY EVERYDAY!! Zaki! bile ko nak kering daripada idea nih!!

Anyhow, happy 3rd anniversary!

Unknown said...

bawang merah...

heh. aku terkujat gak. tibe2 ade follower ke 34. bawang merah. dah la aku suka makan bawang merah, ade plak follower bawang merah (takde kitan :P)

menarik eh bawang merah? menarek yang macam mane tu? boleh jelaskan lebih sket? :)

Unknown said...

as...

aku takjub ko maseh boleh ingat since when you started following this blog. :) and also the entry that has been lingering around your head. entry tu, emo. haha~

dan aku juga takjub dengan MM pasal dia tahu dan ingat nama bapak aku dan cuba untuk memberi ingatan kepada as sape aku. bagus la MM!

ok. itu cerita lama. kita mula2 YM pun, cam pernah ade sket pertengkaran kan as? mase tu, aku macam tak kenal lagi dengan as, rupanya memang selalu as menggunakan perkataan "if", just to make sure it won't burden the people. aku plak took it serious, adoi la zaki~ :P

T_T

teruskan membaca blog yang ntahpapentah ni eh! :D

Unknown said...

jepah....

owh memang! mase meeting tu, aku skeptikal, what's with this lad. is he actually the APM for this big event? *sombongnya ayat aku dalam hati mase tuh :P

but then, since tahu apa yang berlaku sbnrnye, dan tahu plak ko ni adek kepada madang (masa tu baru tahu), baru la aku faham.. :D

papepun jepah, you're the man. ko lelaki tabah dan pengasih!

Unknown said...

amin..

ok. kesah chenta tak bleh blaaa~ ahahaha~

aku ingat lagi, mula2 ko hantar msg thru fs, tanya pasal biomed but then you ended changing course to pmacy. fine~ :P

pastu aku tak dapat lagi rupa sebenar ko in reality. pastu one day aku tgk betol2 muka ko kat fs, cam kan betol2 (pasal aku ade kelemahan mengecam muka orang di gambar dan yang sbnar) pastu until one day terserempak ko bawa seat kereta balikke blok ko. ahahah~ memang lawak kesah chenta kite nih. :P

amboi. request entry drpd aku eh. insha Allah akan dipertimbangkan eh :)

Unknown said...

danial...

ok. aku tak bertanggungjawab. pandai2 lo ko cari vaksin or antibiotik yang sesuai :P

thanks for the testimonial, really appreciate it. :)

owh ideas are everywhere. sambil2 aku memandu, sambil membaca, idea untuk dimasukkan dalam blog sentiasa ade. just look at our surroundings, there are always things to write about. but ya, you have to be selective la in order to come with a quality one. i'm not saying that all my entries are good, but what ever i wrote, they were all meant to be read my readers and then i let the readers to read, digest and judge by themselves. :)

thanks for the wish. ni kalo kita ade kat UIA mesti aku dah masak2 ni. ahahha~

Jepah said...

kalu aku x tabah, aku da x gi meeting tuh....
hahahaha...

As said...

haha this time I really loves reading the comments and ur replies..
cam bernilai estetika dan cam film hitam putih. Haha
menggamit kenangan, ni yang buat kita senyum time ingat2 semula :D

cheewaah, takleh blah ayat :P

Akmal Azeman said...

ZAKI!!!! STOP BLOGGING!!!! MUAHAHAHAHAHA! =P

anyway. i rmmbr 1 of the most earliest post that i've read in ur blog..ermm..yg psl proud of being iium student. GILER controversy entry tuh..haha... owh. tyme tu aku tak kenal lagi ko..hehe

but i tink kan, u inspired a lot of people to do blogging n i always envey ur wacky pix.

hmmm..camane ek kite start kenal dulu? aku da tak igt da but i tink it kinda just happen kan? err...

haha!

Asma’ AB said...

hiyah.. bismillah..

di sini ak mulakan testimonial ak sempena ulangtahun blog zaki yang ke-3.. hehe

mula membaca blognya sedari entah tahun berapa.. tapi masa tu ak guna multiply sebagai blog ak. menjadi pembaca senyap hatta dalam shout box pun tak brani nak becakap.. namun amatlah berpuas hati kerana blog ini sangat aktif dan senantiasa menghidangkan cerita-cerita baru dalam hidupnya dan orang di sekelilingnya..

yang paling aku suka dengan blog zaki ialah kerana blognya penuh dengan kegembiraan.. semacam tak pernah ak membaca cerita yang sedih malah gelak sakan adelah.. lagi-lagi ada slot STBB, resipi, pertandingan dan pelbagai lagi..

yang paling aku tak suka adalah bila pertama kali aku masuk pertandingan yang di ajurkan.. ak kalah!! hahahaha! sedari tu aku mengalah dan majOk sndr tanak masuk lagi kalo zaki buat pertandingan.. hehe.. apela ak ni.. lg ak tak puas ati sebab blog dia ni busy btol!! 1 post bole sampai cecah puluhan comment!! (dengki ni, dengki)

Akhir kata.. moga blog ko terus meriah dan menceriakan semua orang yang berkunjung..

blog ko.. memang best!! ;) 5 bintang bergemerlapan ak bagi! blink2!

:: !zyan :: said...

hmm..nak nyibuk wat testimonial jugak lar =)

mcmane ntah boley tersesat kat blog szakif ni mase sibuk2 wat "blog-hopping". Mase tu takde blog lagi. 1st entry yang akak bace pasal baju UIA tu jugak. Dlm hati "huh..semangat seh bdak ni. Punye emo" hehe.Pastu scroll down...tibe2 ternampak lak gamba my bro. Huhuh...mereka berkawan rupernyer.

Yap..terpengaruh jugak ber-blog! Hebat btul pengaruh org2 yg rajen ber-blog mcm zaki ni. Sehingga terlahir-nya http://memorabilia-izyan.blogspot.com"

happy 3rd anniversary!! Tahniah! Ber-blog itu bagus. Medium utk berkongsi ilmu. Eratkan ukhuwwah. Yer..berblog ibarat bersosial kan.

sekian terime kaseh =D

Unknown said...

jepah...

tapi serius dowh.. may first impression aku kat ko mase tu memang sangat negatif. huhu~

sekang, aku dah lebih kenal siapa jepah. ngeeeee :D

Unknown said...

as..

amboi.. sampai macam tu ko fikir eh. hehe~ hitma putih segala. sangat macam budak radio.. muahahah~

tapi memang betol. kalo la kita dipanjang umur, dan blog ni juge panjang umur, dan aku kembali nak bace ayat2 aku mase sekang ni, mesti aku terkekeh2 gelak. mesti punye la!

ni la gunanya blog, pada aku. persediaan untuk masa depan konon2nya :D

Jepah said...

tu la ko... don't judge boo by its cover... cewahh...

Unknown said...

kema....

aku rasa makin ramai cuba untuk recall macam mane diorang leh kenal aku dan blog aku instead of memberikan testimonials. muahahaha~

apa2pun, aku sangat suka sebenarnye!!! tiap kali bace mesti tersenyum2 sorang aku depan laptop ni. kalo la laptop ni boleh berkata2, mesti dia akan cakap, macam kerang busuk! :P

aku pun tka ingat camne aku mula kenal ko kema, tapi rase nye through fs gak kan kite kenal? pastu ko selalu tulis blog kat fs, then aku bace then aku komen depan2 ko.. ahahha~ mae tu kat wackos. pastu ko sangat malu gile... :P

Unknown said...

asma'...

hmm... terus aku menanes membacakan testi ko yang panjang berjela-jela dan sangat ikhlas bunyinya.

T_T

sat. nak nanes.

































ok. drama queen dah stabil.

thanks! testi anda dipilih! tahniah!

Unknown said...

izyan...

alamak. kena sambung nanes ni.


sat lagi no.































kering la air mata aku macam neh!

tahniah. testi akak terpilih!

T_T

Unknown said...

jepah...

judging memang takleh nak elak, tapi mujur aku tak hukum

ala~ malas nak describe panjang2. ade aku cakap kat blog jazli dalam entry yang dia g BTN tuh. :)

Liyana said...

sebab Zaki & blognye:
-aku mula meninggalkan komen bukan saja di sini tapi di blog orang lain sedangkan sebelum ni aku seorang silent reader...
-aku kenal & berkawan dengan senior2 UIA yang lain...
-aku makin rajin blogging, ditambah pula compartment aku dapat wifi... :P
-kini aku lebih percaya kita boleh enjoy(main2) & pada masa yang sama cemerlang dalam pelajaran...
-Zaki(antara senior)yang telah ubah perspektif aku tentang Kuantan...
-kadang2 perangainye yang gila2 membuatkan aku bengang(tapi sabar ajela)... lalala~
-paling best bila kami gado2(bukan betul2 pun) macam dah lama kenal sedangkan baru sebulan lebih kot~

wait a minute, ni cite pasal aku ke nak bagi komen pasal blog Zaki???
belasah ajela Liyana...
huahua~
*skema giler komen aku kali ni*

Asma’ AB said...

ayak! zaki.. sesunggOhnye ak tak berniat nak wat ko nanes.. tapi aku arap ko berbangga sebab ramai yang meyokong ko tru ko nye blog.. n dats oso makes ur blog sangat meriah dan menggembirakan org lain termasuklah ak..

huhu~ ni, kenape ko memilih tulisan ku tOk di tayang2? ak malu.. tapi dalam masa yang sama.. aku terharu~ (T_T) nanes jugak! tekejut ak nampak nama dan tulisan ak di tenga2 blog ko.. sob2..

bagai mendapat satu bintang begemerlapan dari ko! iyah! tinggi sangat kat langit. tak dapat pulak ak mencapainye~

Anonymous said...

semua org dok pakat cerita yg depa suka..yg aku tak suka bila yg ditulis terlalu pendek..susah nak tau ape perasaan sebenar sang blogger...contoh..

<<<<<<<
Was IQUEST a barrier?
Was SCIENCESS a barrier?
Was business a barrier?
Was having fun a barrier?

No.

Was experience a good teacher?
Was prayer granted?

Yes.
>>>>>>>

rasanya dah smpai msanya u tulis entry2 panjang yg penoh bererti..

lagi panjang lagi bagus since pembaca ko dah stabil..tak lari punya depa..

:: !zyan :: said...

tq zaki.
tq juga sbb menyokong akak ber-bloging ni hah =D

p/s: ni ade kaitan dgn BigA ke ape ni? huhuh

Anonymous said...

a new reader but held me captivated to continue coming in..ngee~

like the pure method of writing..keep it up bro!

Unknown said...

liyana...

ahahahah~ perenggang last tu memang soalan yang berputar2 dalam otak aku mase aku go through each of your point. n.. nak menanes jugak la! jab eh...









T_T

















T_T















T_T













ok. dah.

aku rase, baru je kot ko kenal aku. dah berjela macam tu. kalau kenal setahun dua, agaknya makin panjang la kot eh? huhu~

well.. i'm open to comments and critics. kalo aku ade silap kat mane2 or perlu/boleh diperbaiki mane2, gtahu je eh. :)

Unknown said...

asma'....

owh. meriah eh blog ni? sebelum ni ade orang cakap kat chatbox blog ni happening. sudahnya, aku yang pening memikirkan apa la sangat blog neh. hu~

aku harap ko tak kesah la aku tampilkan testi ko kat main page tu eh? :D

jom nanes same2 T_T

Unknown said...

anonymous...

owh. ok. thanks for the comment. betol gak. but memang kekadang sengaja aku tulis entry yang pendek2 supaya pengembangan perbincangan itu diarahkan sendiri oleh pembaca yang memberikan komen. my style of writing is like that. i don't put everything in the post, but i leave the readers to develop the entry to a more beneficial one. :)

Asma’ AB said...

hehek.. ak tak kesa la zaki.. =) selepas kekalahan aku dan aku majOk sapai bile2.. tibe2 jek ak nye testi naek trang tangtang kat sebelah tu.. kire menang la jugak.. huahee~

Liyana said...

nak nangis gak le...
waaa~ T_T

memang baru kenal pun...
26 hb ni masuk 2bulan kot~
*aku ingat sebab 2 hari lagi 1st paper aku*
kenal dalam blog tak sama macam kenal in real life...
tapi aku suka camni lagi... :)

baik... :D

Liyana said...

adoi missing point there...
*aku ingat sebab masa tu 2 hari lagi 1st paper final aku*

Unknown said...

kak izyan...

same2... =)

takde kaitan dengan BigA, tapi kalau nak wujudkan kaitan, ape salahnya. huahua~

*bila la nak tertunai ni kan? :P

Unknown said...

anonymous...

thanks for the testi and the support. i really appreciate it.

and owh yes, welcome! new reader eh? hope you enjoy yourself in here :)

Unknown said...

asma'... aku rase soal kalah atau menang bukan soal utama, tetapi maybe ko kurang bernasib baik. mungkin jika diberi masa, ko boleh menang tetapi malangnya ada yang lebih pantas lagi. next time aku buat quiz lagi, jangan tak join tau. :P

huhu~

moon said...

k la, akak pon na komen cket psl blog zaki. cket je tulis, malas na tulis panjang2. haha

kenapa akak bleh terikut baca blog ni? mase memule bace blog zaki ni, akak tade blog lg. akak rase akak da stat bace masa kat uia gombak dulu. tp hanya sebagai silent reader. tp once da masuk UIA kuantan, barula akak bagi comment cket2 kat blog ni. mase tu akak ta kenal pun zaki sape. akak pun ta ingat cemane akak leh terbace blog zaki ni. rasenye masa tu akak banyak blog-hopping. tp, akak ta kerap sgt baca blog zaki masa tu, sebab time tu akak ta bape sgt into this world of blogging. tp, benda yg membuatkan akak semakin seronok baca blog zaki is because of ur SANDWICH!! haha. sandwich yg zaki jual kat depan lab comp UIA kuantan. akak merupakan antara peminat sandwich zaki n akak tatau pun yg zaki merupakan org yg sama (penjual sandwich dan penulis blog) sehinggalah di satu hari zaki menulis entry tentang sandwich yg zaki jual. sejak hari itu, akak da selalu baca blog zaki sebab akak sronok mengikut jalan cerita kehidupan seorang penjual sandwich cum blogger. haha. btw, congratz zaki kerana berjaya menghidupkan watak penceritaan dlm blog ni. zaki, almost everyday update blog sampai akak ta sempat na catch-up ur every single entry. sebab tu, akak slalu bertugas sebagai silent-reader la, and ade jugakla sekali sekala bagi komen termasuk entry kali ini. hihi.

p/s zaki stil jual sandwich lagi ke kat UIA kuantan? tetiba rase komen ni panjang.

Unknown said...

moon...

papehal, nak nanes dulu. jab eh.

T_T









































ok. nak komen balas.

owh rupenya sandwich saya dulu menjadi medium kepada kesetiaan akak membaca blog saya. i thought the sandwich was just a set of food, but it's actually more than that, for both of us in this blogging world. huhu~

*sambung nanes lagi jab T_T

thanks for the comment kak. walopun menjadi silent reader, itu dah cukup menggembirakan saya pasal dalam banyak2 blog yang ade dalam dunia ni, blog saya antara yang akak baca... wuuuu~ *kesat air mata.

teruskan memberi komen yang panjang2 kak... :)

Adlan said...

Macam tiru je entri aku baru2 ni..

btw let me try..

What I hate the most about this blog is that because there's a crazy and unique pictures on every post and some of them totally irrelevant to the content. I hate it because I don't have the thing to looks crazy and wacky like the he does. Haha.. kejam sket testimonial ni..

Please don't stop blogging. I'm proud to follow and subscribed to your blog for the past 3 years. Keep it up!

Unknown said...

myadlan..

eh, bukan dah minta kebenaran ke? huhu~

aahhaah~ tetsi ko buat aku gelak tak tertahan. huhu~ naseb baek aku kat cc, kalo kat rumah, mesti dah guling2 dah :P

thanks!

Anonymous said...

tahniah zaki. nama aku pun masuk kat center bar tu indirectly sbg ADIK IZYAN. ahahha..

Unknown said...

azri...

thanks..

korang ni, adek beradik yang mantop!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...