Wednesday, December 24, 2008

Macam Dah Nak Mati Je?


Zaki
boleh tak
for this one last semester as a degree student
you score A for all subjects?
it's not impossible

Zaki
boleh tak
for this one last semester in the kulliyyah
you never miss a class?
it's not impossible

Zaki
boleh tak
for this one last semester in the campus
you live your life to fullest?
owh I thought I've lived it more than enough?
nope!
because as long as you are alive, it's never enough
it's never up to the fullest you may think of
because life is a journey with no end
you move your steps
you design your plan
you execute as you like

New semester, more spirit!

Note: The above title is an STBB from dakurus. Huhu~

46 comments:

scOotBerry said...

inikah hasil rOti pintal gOreng..??

Unknown said...

a'ah. tapi sebenarnye yang ni cam kureng jadik sket. yang jadi, aku tak amik gambar la pulak. hu~

ILA said...

Zaki,
Adakah ini kata2 monolog darimu??!!
Kalau mcm 2 'all d best 4 yr final semester'!!
Ari tu Si Fysal yg penah keja kat ospital langkawi asking u.Oh yeee..kalau tak silap since monday til today dia brada di KL.Kursus rasanya.

Hmmm...Roti pintal tu sepatutnya snap lebih dekat lagi.supaya kelihatan sausage2 yg 'gepeng' & kurus2 itu...(kedekuttttt tuiii..org yg potong sausage tuuu..huhukkk..larikkkkkkkkkk)

Unknown said...

ila...

bukan monolog la, katalog! :P

owh fysal maseh ingatkan saya kah? terharu~ T_T

AHAHAHAHAHHAA~ nak bagi banyak, potong la sosej tu kecik2.. huahua~

Jepah said...

go go zaki... =)
gud luck for this sem...

p/s: blas tuk komen ko... jom main badminton... =) pancing ikan leh la... pancing awek aku xreti... =p

Unknown said...

jepah...

jua kepada ko pah, go jepah go!!!

jom main badminton jom! hehe~ *tapi takde reket la pulak :P

Jepah said...

sengal la ko zaki... kata suke main badminton... main kat dewan belakang masjid jom... huhuhu...

Unknown said...

jepah..

memang la suka. tapi dah lama sangat tak main. kat rumah ade la reket. tak bawa kat sini. huhu~

owh belakang masjid, kat dewan tu ade court eh? jom!!! he~

Jepah said...

a'ah... yg bertentangan ngan zuzana tuh...

Unknown said...

jepah...

kalo ade reket lebih gtahu k~ :D

Akmal Azeman said...

new sem, new hope for me. hopefully i will hv the future that i want n become someone i dream of. amin...

huhu

Unknown said...

kema....

takmo komen panjang2. kang terbuka cerita lain. huhu~

amin kan je la~

hope to see you here and there during my convo next year dik! :D

Anonymous said...

Haaa...last sem before graduation.

Unknown said...

knowlee...

a.k.a dah tua... haha!

scOotBerry said...

hmm..
aku tgk pOn mcm tau mende tuh mcm xjd sgt..bile nk buat lg..??bule aku rase..ngeee~

Unknown said...

intan...

ko bagi aku RM10, nanti aku buatkan. esok free kot.. cuba bincang dengan semak kot2 dia nak kongsi. mende ni leh dapat buat banyak. untuk 20 orang makan kot untuk 1kg tepung. maksimum a~

scOotBerry said...

adesss...
aku kat umah skang ni..
mcm mane nk buat esok..
lgpOn kwn2 rmai xde..
huwaaa~
minggu dpn la eh..
tym nuyer ok x..??
hikhik~

Unknown said...

intan...

la ye ke~ ko sambung cuti rupenye.. huhu~

tadi baru terserempak dengan semak n sulha. huhu~

nuyer eh. tgk camne. so far takde plan lagi kot.

nggeeee :D

Liyana said...

baru 1st week ko dah dapat tempahan... /:)
bagus2... :P

straight A's this semester???
all the best ya bro... :D

nampaknye aku cuma dapat kenal ko dalam 1 sem je lagi kot...
biarlah blog yang menjadi pengantara kita...
cewah(ayat takle blah)...

Unknown said...

liyana...

ye la~ kalo aku tulis entry ni second week, maka time tu jugak la baru dapat tempahan :P

yup! sama2 la kita aim yang terbaeekkk untuk kita semua. aku ni sekang last sem, nak buat something yang tak pernah aku buat: skor sume A. mampu? huhu~

erk... malu ah nak komen yang last tu. huahua~

As said...

zaki..


entry ni..







.......

Unknown said...

as...

jangan kate gloomy sudey~ :P

ape yang as cuba nak sampaikan? cakap je :)

Liyana said...

maka dengan tu, tak dapatle ko memenuhi tempahan2 itu...
kan???
dah bz kot time tu...
tapi aku rasa ko tak banyak kelas...

there's nothing that we can't achieve bro...
expect the unexpected because life is unpredictable...

takyah komen...
sometimes there's thing that is better if we keep it to ourself...
it's not the matter of shy or whatever...
just that, it's better not to tell that respective person...
aite???

apelah yang aku mengarut panjang2 ni di pagi cuti Krismas... :P

scOotBerry said...

yesss~
aku booking ko nuyer eh..
hehe~
nnt bebile terserempak aku bg ko rm 10..
deal..!

Unknown said...

liyana...

:D

aku rasa ko dah makin gila2 macam aku la pulak ayat2 ko nih~

muahhaha~

Unknown said...

intan...

fyi, aku tak sebok sangat in january, so leh la kalo nak minta aku wat pape :D

nanti kalo terserempak dengan ko, aku nak bertukar warna la. biar jadi macam iguana. boleh?

scOotBerry said...

erk...
ko neh..sgt jahat btOl..
kang aku suh buat free Of charge kang..
nk bg duet pOn nak tuka jd iguana ke..
aiyyarrrkkk...
jd bule la suh kO tOlOng masak ape2 in dis cOming jan kan..??
hehe~
tunggu jpa aku masuk dulu la..
tgh miskin neh..
ade 2 saman kne byr..
huhu~

Unknown said...

intan...

huahua~ macam semak je ayat ko nih :P

boleh2.. gtahu je. kalo aku free, aku buatkan la eh :)

awat kena saman? adoi la~ maksimum RM100 tuh! atas kesalahan apa intan?

Liyana said...

makin gila2...
huahua~
tengok sape cikgunye... :P
bagus gak sebab member2 aku cop aku ni serius...
padahal dah berapa orang cakap kat aku, hidup jangan serius sangat...
eh, ni dah off topik ni...
tidak!!! :))

Unknown said...

liyana....

sepanjang pemerhatian aku, style jari ko menulis dan style lidah ko berkata2, memang lain. so, fine with it. aku just harap mereka2 tu bace la ayat2 ko dalam blog ko dan kat mane2 je yang turunkan kata2 ko.

there's always another side of ourselves when we are at other side of the world.. kat rumah lain, kat U lain, when with friends lain, when with lecturer lain, when in internet, pun lain. bukan kah kita hidup dengan memakai pelbagai topeng? :)

Liyana said...

ya ko memang betul...
aku perasan aku jadi speachless bila jumpa kawan2 yang aku kenal melalui blog...
contohnye, ko & kak asma'...
jepah & abg 3p4h pulak, aku nampak je tapi aku tak berani nak tegur...
I've tried to show my true colours but looks like I can't...
but actually, I'm still the same Liyana whether I'm with my friends, lecturers, family...
maybe in the blog, it's kind a bit different I guess...
don't know why, huhu~
as long everyone can accept 'Liyana', I think that's good enough for me... :D

*episod off topik dah bermula*
huahua~

scOotBerry said...

sape kate maksimum rm100..??
aku kne saman ngan jpj lg tau..
maksimum rm300..
roadtax aku mati tym balik kl aritu..
cesss..
mcm mane la aku bule xprasan..
maklum la..
asek bz ngan exam je..
xsempat nk jenguk2 kete aku..
duhhhh~

Unknown said...

liyana...

speechless? nak je borak semalam. huhu~

for me, i accept people as what they present themselves to me. be it bad or good, we'll try to suit ourselves, but that doesn't mean we can suit and fit with everybody.

as long as we be who we actually are, fine :D

jangan jadik munafik katenya :)

a'ah la~ dah menyimpang. tapi ni bukan entry latest. camne tuh? :P

Unknown said...

intan...

la~ ingatkan saman mahallah!

kesiannya ko intan. parents ko tahu tak?

i think u've learnt your lesson la sekang kan? aku nasihatkan untuk tidak lagi berlaku mende yang sama, gunakan planner. kalo nak senang, gunakan planner online since ko sendiri ade broadband. so mende tu akan lebih secure. ko leh check apa2 update dan perkara2 yang akan datang yang perlu diberi perhatian. try gunakan microsoft outlook. aku pun tgh belek2 nih. cam cool gak.

Liyana said...

ye ke, nampaknye aku dah berjaya atasi my speachless prob bila jumpa ko, sedikit demi sedikit... :D

ni bukan yang pertama, tapi aku pasti ni bukan yang terakhir kali aku off topic... :P

scOotBerry said...

huhu~
kne saman je trus call mak aku..
maka nye dea pOn xsalahkan aku sgt yg sememangnye bukan slh aku..
kalo bace blog aku..ade la satu entry ni..aku cte sal polis maen keja2 ngan aku..aku rase kete aku tuh mmg jd pebret pulis la..nk2 plak yg memandu pompuan..lg la deorg suke kaco..

i hate pOlice..!!!

tusky said...

owh..

Unknown said...

tusky...

apa yang owh nye~ :D

Unknown said...

intan...

bagus la mak ko tahu~ kesian ko jadik mangsa keadaan, tp ye la.. kena amik tahu gak keadaan kereta bila kita gunakan, lagi2 kalo kereta tu bukan betol2 kereta kita. bukan hanya perkara2 teknikal yang perlu kita tahu macam tayar, enjin sume, tapi hal rasmi cam lesen dan roadtax, sume kena amik tahu gak.. :)

Unknown said...

liyana...

off topic best what~ ahahhaha~

tusky said...

aku speechless
blur2 td..
haahaaa

Dammit said...

ok sem baru azam baru! er nak rase roti tu boleh? mcm sedap.

Unknown said...

tusky...

sejak bila plak ko pandai blur2 ni tusky~ ko kan, mantop. huhu~

Unknown said...

dammit...

like i used to tell other people, ko cari 10 orang, kumpul sorang singgit. nanti aku buatkan k.. awal2 sem ni free. lom start fyp lagi. huhu~

tusky said...

okeh, aku try..
bermonolog bukan bermakna
simpan angan semata2..
bermonolog itu kadang2 bagus
kita cakap dengan kita
kita kritik tentang kita
kita cuba perbaiki kita
kita cabar kita
kita naikkan semangat kita
after all,
kita work together
untuk kita gak..

p/s: repitasi bukan bermakna xde idea,repitasi tanda penekanan.

Unknown said...

tusky...

ha~ kan dah kate ko memang mantop! :D

tapi, ade ke monolog yang tidak bagus? bukan ke monolog itu seperti muhasabah diri?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...