Saturday, December 20, 2008

Hobbies I Don’t Enjoy


We have all reasons to like activities that we’ve adopted as our hobbies. You name one activity and for sure you can name the benefits you could get from it. Being beneficial, which is subject to individual impact and most of the time varies between people in the sense of its results, is the main reason why we have those hobbies.

But do you have reasons for not liking some other activities that other people do actually enjoy doing them? Well for me, these are the reasons why I don’t get myself close to these activities:

Playing video and computer game

Dota, Warcraft, or whatever the names are, were what I enjoyed once upon a time way back to my childhood. I repeat, childhood. Therefore, as I get older, (read: mature) I think I should not play video game anymore since I think there are many other things that need my commitment and of course my time to spend for. Besides that, to my understanding, playing video game is just another way of making you fatter and socially declined.

Playing sports like futsal and soccer

I enjoy playing badminton and volleyball. Do you know the difference between these two and the other two above? Yes, the nature of the sports. I don’t like playing sports that need physical contacts with the other team in the same field. Huhu... But don’t worry, don’t like playing a game doesn’t mean don’t like the game itself. I still enjoy supporting my favorite football team: MU!

Watching movie in the cinema

Besides the need to pay some cash for the ticket and of course some time to line up to get the ticket, I just can’t stand when my mood during watching is interrupted by any forms of disruptions e.g. people talking, people laughing excessively, people blocking my sight, etc. Besides that, the seat does not allow me to sit as I like and of course I need to consider and respect the people next to me. I prefer watching movie using the computer where I can choose whatever postures I want; sitting nicely, laying down etc. Not only that, I can choose to repeat whichever scene that I don’t understand or that I miss if watching using the computer. I never mind about the sound system because I have a good one. Huhu...

Fishing

Patience might be the key for this activity but then, I am not that type of patient maybe. I just can’t stand waiting the fish to take their meals. Huhu~

32 comments:

Jepah said...

yg badminton tu kita same...

tp, futsal pun ok gak... =p

best ape main game... relax...

fishing best tau... ko mesti mengalaminya... mmg best...

Asma’ AB said...

hehe, zaki.. asma' pun ada satu hobi yang asma' tak suka pada satu dua ketika.. iaitu menggulung2 kertas buat kad.. itu adalah hobi dari kecik! tapi bila ia dah mula jadi bisnes (sangat gembira!!) dan tempahan makin berlambak (huhu), itu yang kadang-kadang buatkan asma' tiba-tiba rasa tak suka.. sebab sangat sakit mata memilih warna yang bermacam-macam. juga design yang lain-lain, padanan kad dan tema, potong2 dang gulung2 tak kehabisan.. fuu~ lagi2 kalo tempahan tu untuk lelaki! uwa!! takada idea langsung! apepun, craft tetap menjadi penghibur hati. bila idea mencurah2 dan semangat datang.. huahee~ peliknye, asma' ni..

tentang entri ko kali ni, kalo aku majikan (relate to entri ko yang lalu tentang resume) aku simpulakn, ko adalah orang yang suka bersosial, cuma tak suka sesak2.. huahee~ ak pun rimas lah sesak2 ni, pasal ak kecik.. senang aje kene tolak2! huwa~

Anonymous said...

Every person ada taste masing2.
Mcm akak, akak suka capoeira n netball.
Ada org lain suka capoeira? Tak ramai yg kenal capoeira tu.

Yg penting hobi tu sumer berfaedah.
Bukan menyusahkan diri sindri apatah lagi org lain.
Benefit dia lebih banyak drpd keburukan.
That's the most important.

As said...

oklaa, men game ngan gi cinema tu as memang tak reti nak enjoy, even as takkan tergerak nak g cinema.

men game tuh, kalo dak2 perempuan ade game version depa lak yang leh addicted berejam2 duk ngadap pc.
but i just couldnt enjoy that kind of hobby

and glad im not :D

masing2 interest memasing, and ade orang yang laen dr yang len :P

(tgah tggu kek siap masak mode :P )

tusky said...

bersukan tu bagus..
xkisah r papepn..
jln dari mahallah ke KOS
pun satu 'sukan' gak

gamez?
hmm..
kadang2 bleh bina ukhwah
bleh bina budaya
"mari bercakap tentang Dota'
(ko minum air pon diorg leh
kaitkan dengan heroes diorg.)
dasat2..

watching movie?
mase x fix dengn aktiviti diri
aku sokong idea ko
ade bebas kalu tgk kat pc
'gaya' pon bebas gak
hahahahaha

fishing?
fuh, 'iman'nye kene mantap..
kalu ko bleh pegi mancing
3,4,5 jam, balik dengan tgn kosong
dan masih tersenyum..
kire 'iman' ko kuat r tu...
hehehehe

Master J said...

fuh bro..rugi oh xmain game..n aku nk reject point terakhir ko..aku kuat main game..tp xgemuk =p n main game ni membina relationships antara org..aku dgn hsemate2 aku dh makin rpt dh sjak main dota..CS..pro evo..hehe =p

Anonymous said...

so korang tau kan orang yang jenis mana minat Man U

hahahahahahhahahah +evil+

Dammit said...

patut la aku ajak tengok cite kami tapi ko tanak dlu. haha

it's jenn. said...

bersukan bagus ah hehe

tgk muvie mmg kurang bagus tapi layan ah

memancing huhu tapernah try

men game tgk mood

da try shopping?

haha so wut do u enjoy doing n ur free times?

cooking? dats a good hobby too aite?

photography?

izman said...

hobbies always good for health and soul. just keep its up.

azuwa said...

whoa.. men game leh jd socially declined?? what do u mean by that?
I play games. But it doesn't keep me from meeting people at least.
maybe what u trying to say is mereka2 yang men game ni not friendly as they're not the type yg go out with others, lepak2 sampai 2,3 pagi kt mamak stall. like my own brother. but he still speaks when he should and quiet when he doesn't feel like talking.
well, different view, different perspectives.

ILA said...

Hmmm...
firstly akak wish thans to yrself cos attend to kenduri on last saturday.
thans again for wonderful sousage puff...our guest like it!!!
lain kali buat lebehhhh okeyyy:D

btw..bercakap ttg hobi..akak tgah pening..cos syamil demand wt PSP..tak cukup ke game yg kat pc & N-gage yg baru di beli??Naik lemak di buatnya.Harap2 Ayahnya tak memenuhi permintaannya...amin..

Its me said...

joging adalah yang paling baik

Unknown said...

jepah...

pah jom main badminton jom. aku dah lama tak hayun reket nih. huhu~ kat kuantan katne eh stadium badminton yang paling best? :D

fishing.. erm.. ko ajar a aku weh~ mae la tahu kot2 tibe2 aku jatuh chenta dengan memancing ke~ leh pancing awek~ huahua~

Unknown said...

asma....

wow! thanks for the sharing.. in the ned it turns to be your bisnes yang sangat menguntungkan financially...

owh. bagus nya ko leh tafsirkan pe'el aku.. tol gak kot apa yang ko kata tuh. aku memang suka kalau diberi ruang yang besar apabila berada di kelompok sosial. tak suka sangat dengan sesak2 ni. hu~

Unknown said...

knowlee...

kalo bleh, carilah hobby yang keburukannya menghampiri sifar, tak de langsung. well, setiap mende ade baik buruknya, tapi bila masuk bab hobi ni, sebaik2nya kita cari hobi yang betol2 kena dengan jiwa kita dan paling penting selari dengan tuntutan agama.. wah!

Unknown said...

as...

pompuan puna deyang rajin maen game eh.. mantop! kalah aku denganpompuan :P

mane kek nye.. nak rase~:P

Unknown said...

tusky..

aku lebih prefer game yang melibatkan pertembungan secara realiti :D

ade tak? huhu~

yup2! jom prison break weh! :p

Unknown said...

master j...

dah memang ko kurus, main la game kuat macam mane pun~ camtu gak jadiknya~ hu~

dalam kebanyakan entry aku, sebenarnya aku lebih banyak bercakap tentang diri aku walopun kekadang aku menggunakan kata ganti diri kedua :D

so kalo aku main game banyak sangat, nanti aku gemok dan socially declined. hu~

Unknown said...

tuan caracol...

aku tidak mewakili the thing community bila masuk bab ni. huhu~ ape2 pun MU tetap the best, kan jaz? :D

Unknown said...

dammit...

tak2. yang itu kes lain. malah aku yang mula2 ajak ko tgk Kami the Movie kot~ :D

tak enjoy tak bermakna tak yah ajak. ajak aku lain kali k. ni dah final sem kot! ko wajib belanja aku tengok wayang seround! :P

Unknown said...

jennyto...

based on my blog entries, what do you think my hobbies are?

ok. photography tu betol. cooking pun betol. lagi? ngee...

shopping not my type la dik~ tapi kalo orang ajak, aku follow je (walopun kekadang mase shopping tu aku mengeluh gak penat jalan2 tapi tak beli pape :P)

Unknown said...

izman....

but it depends on the inputs we can get from the hobbies gak kan~ banyak je hobi yang tak berfaedah tapi ramai yang suka buat cam, merokok, melepak berjam2 etc... :D

kalo ade pun faedahnya, ia lebih sedikit berbanding kesan buruk nya. kan?

apa lagi eh hobi yang kureng berfaedah?

Unknown said...

azuwachan...

read my comment to jazli's.. :D same je point nye :D

Unknown said...

kak ila..

pasal kenduri tu, sama2 :D

kak, budak2 sekarang makin advance kak. lepas satu teknologi, satu lagi dan banyak lagi akan dicipta. jadinya kalo akak layan permintaan anak akak tu, dia takkan habis2 minta mende2 baru lagi dan lagi. jadinya, saya rasa antara cara untuk "mengelak", atau lebih baik ialah dengan menunaikan permintaan nya hanya apabila dia melakukan sesuatu yang lebih drpd biasa. wow, bunyinya macam besar, tapi saya bagi contoh la, cam akak cabar anak akak, kalao dapat no 1 dalam kelas, ibu belikan PSP. ha~ camtu baru la semangat dia nak belajar lebih. then kalo dah belikan tu, ikat dia dengan perjanjian, kalo akademik menurun, ibu tarik balik hadiah tu. huhu~

canggih betol cadangan daripada budak mentah ni la! :P

Unknown said...

che mie...

hey, welcome!

jogging memang best, tapi.. erm.. aku, malas. huahua~

itu la penyakit paling susah aku nak ubati.. huhu~

Liyana said...

ok kita ikut turutan n3...

1. playing video and computer game...
it's my favourite...
masa sek. ren. dulu memang giler suka main video game...
pastu bila mama beli laptop ni masa baru masuk PJ...
gila main game sebab PJ mana ada wifi...
sekarang aku gila berblog la pulak...

2.playing sport...
aku dari kecik main badminton...
sampai kawan2 sek. kata, liyana mesti dengan badminton dia je...
soccer, aku minat tengok je...
aku support MU & England...
eh eh, samelah pulak...
huahua~

3.watching movie in the cinema...
sepanjang aku hidup sampai sekarang baru sekali je gi tengok wayang...
tengok cite Game Plan kat Mid, masa cuti umum tahun lepas dengan rum8...

4.fishing...
no comment sebab aku tak pernah gi memancing pun...
maybe I should try it 1 day... :D

pasal jogging...
I think people should have the correct way to control their breath...
so, takdelah cepat penat...
but I don't jog(aku yang skinny ni patut jogging ke??? :P)...

Unknown said...

liyana....

maybe kita kena ajak mamat ganu gi mancing kot. beriya benar dia suka memancing :p

ala dik.. ko nak jogging, jogging je~ baik untuk jantung ko~ tak kesah la skinny ke tak~ hu~

Liyana said...

ko le ajak mamat ganu tu...
dia majuk dengan aku...
sebab tengah hari tadi aku tak tegur dia masa kat library...
segan kot~

nanti aku cuba pakai sport shoes aku...
kalau still muat aku jogging, boley??? :P

Unknown said...

liyana..

rasa macam nak tampar je mamat tu merajuk2 plak :P

boleh! kalo tak muat, meh pakai kasut aku. saiz 10. muat tak?

Anonymous said...

ko sgt opposite aku lah zaki.
haha
aku suke men game, futsal.. tapi satu je la same.
photography! haha

Anonymous said...

oh dgn MU ko tu..
gunners forever! haha :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...