Wednesday, December 31, 2008

I have Gray Hair


I started knowing that the gene of gray hair began to be expressed when I was in the early of primary school. Since that time, the gray hair started to grow more and more up to a point where you could see it easily when you get close next to me.

Now, gray hair is getting lesser.

Sometimes I regret pulling it out because the root of the hair is black although the rest of it is white.

Am I getting ‘normal’ again? Am I getting my black hair again?

Anyway, I can’t get rid of it since it’s biological. It’s in my gene. It’s inherited. It couldn’t be treated by any form of medication. In fact, it’s not a disease to be treated anyway. I cannot control the expression, when it’s time, it’s the time. I just live with it and I’m grateful to be able to live with it. It’s His gift. I can’t change it unless I do hair-coloring, which is basically not allowed in Islam.

But big thigh and tummy, I can change it. Exercise and controlled diet go go yey!

16 comments:

Liyana said...

you have grey hair???
nape last week aku tak perasan pun???
oh ya, aku ni kecik dari ko mana nak nampak kan...
hahaha~

berdasarkan apa yang aku baca dulu(takdelah lama mana pun, dalam tahun ni gak)...
orang muda dapat grey hair ni sebab sel2 yang memberikan warna kepada rambut kita dah berkurangan...
erm, jap sel ke???
hmmm, aku ni dah lama(3 tahun dah) tinggalkan Bio kalau ada yang salah tolong betulkan...

oh ya, pulling the grey hair wouldn't help at all...
for short terms, it may get rid of the hair...
but for long terms, it'll actually make people miserable...

diet???
sampai ko habis sem tak boleh menuntut aku belanja waffle la nampaknya...
*selamat duit aku, hahaha~
tapi janji tetap janji...*

Unknown said...

liyana...

kan dah kata aku nye uban dah kurang sket :)

betol la tu. ade specific sel yang bertugas untuk memberikan warna kepada setiap helai rambut kita. baca sini as revision.

kekadang bila tengok ade uban, mula la tangan aku gatal nak mencabut. geram. bila dah cabut, dayem~ pangkalnya hitam...

waffle tetap waffle k~ ehehehe~

Liyana said...

kurang sikit, tapi tetap ada lagi... :P
yela2 takmo cakap dah pasal ni...

mantap, siap bagi aku link untuk rujukan...

pasal tu, no komen la...

ko ni(aku dah geleng2 kepala ni)...
timing kena betul le kalau camtu...
*tak macam last week*
hahaha~

Unknown said...

liyana...

yang last week tu, aku tak sangka plak ko belanja aku dan2 tu. pasal i have other plan right after taking the books. hehe...

tapi memang ye pun, kalo makan time tu, cam tak masuk dengan jadual makan aku. huhu~ maaf ye kalo cam aku menolak pelawaan ko haritu. lain kali boleh ye dik~ :D

Liyana said...

ok ni dah off topic...
sebab aku nak belanja time tu:
1.susah nak jumpa ko tanpa sebab(baca=suka2)...
2.stall beverage buka...

sorry la mana nak tau ko ada plan lain lepas amik buku...
takpelah, ada lagi 3 bulan lebih lagi...
InsyaAllah akan sampai masanya waffle menjadi rezekimu juga bang... (^_^)

Unknown said...

liyana...

lain kali kita hang out sama2 eh. :)

ok memang dah sangat2 off topik nih walhal baru komen ke 6 :P

Jom Masak Channel said...

xpe2. lawa ape grey hair. hehe~

Unknown said...

nur...

lawa ke? ada macam bradpitt tak?

ahaaha~

ILA said...

Mengikut firasat...sapa yg ada grey hair..cepat botak..hihikkk

go!go!!!!diet!!!!
Jommmm...naik bukit andalas di tahun baru ni.

ermm..at les..bley exercise peha awak tuuu:p

Unknown said...

ila..

a'ah kak~ asek gugur je rambut nih. itu tandanya hormon jantan banyak, boleh?

ahahahaha~

ape barang bukit andalas! baik bukit antarabangsa je! lagi challenging! :P

ILA said...

Bukit Antarabangsa!!???
aiseyyyy...keras sungguh~~

As said...

haha
siyes ke nak g exercise?
:P

chayok2!

Unknown said...

ila...

keras ape nye~ :P

Unknown said...

as...

tak. main2 je. heh

As said...

haha
dah agak dah
hahahahhahahahampehs

melayu melayu :P

copy paste ayat kamu, boleh?

Unknown said...

as...

tak ah. aku main2 kate aku main2. boleh?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...