Friday, September 11, 2009

Jaz or Don?


Update: I got a new info that Don is not competing for the President seat. So, this entry merely explains the entry entitled The Initiator.

Not long after I posted the entry entitled The Initiator, I had a conversation through SMS with a junior who questioned the relevance of the entry.

Zaki, ko tak rasa ke ramalan ko dalam blog akan pengaruh pola pengundian. Aku rasa blog ko terlalu berpengaruh, ko ramai kawan junior kat Facebook, and they can access your blog from there.

Yup. So...?

So, adakah ko jadi external factor nanti jika Don kalah?

Well... Can be gak. Hehe... You up to Don?

No. Sangat neutral. I pity him because tak masuk gelanggang lagi dah tewas psychologically. Unfair.

Welcome to politics. ;)

Haha.. What if I say I don't favor your prediction? You accept or ignore my thought.

Well... Then I say everyone has their own opinion and choice and I respect whatever it is. Hehe...

Haha.. I know you will not omit that particular thing. By now almost everyone has read it. If it becomes true, you are the culprit.

...or maybe a "hero" if those people form a great leadership power in Sciencess. I believe them. That's why I name them.

Haha.. Ok Zaki apa kata ko post kat Facebook tanya pendapat dak Sciencess adakah your prediction affects their choice. We'll see your pengaruh from there.

Well... the same post automatically dah ada dalam Facebook pun and I've tagged orang-orang yang berkenaan. I think no need to "measure" my pengaruh sebab it's not conclusive. Tak semua orang akan baca post tu and also tak semua orang baca blog aku. Yang baca pun tak tentu lagi setuju dengan my personal choice.

Haha.. Ok la whatever you say. Aku ingat ko ni macam Mahathir la. Masih berkuasa walaupun dah tak dalam parti a.k.a Sciencess. What you say, people will take it.

Hehe... I take it as compliment. He's a great PM. But thanks to you jugak la sebab point out pasal "Don kalah sebelum masuk gelanggang". But I still think Jaz and Don will form a great leadership in Sciencess just like Izu and Mustakim. Kalau rajin, tengok post-post aku tahun lepas mengenai AGM gak.

I know all your posts. I read blog dah lama dan tak silap ko ada predict gak pasal Izu. Thanks you got my point. Don't be like Samy Vellu. He is very bias, shows to public he supports Palanivel and against Subramaniam openly. Not good election.

The difference is that, I'm not competing for any posts and I'll never be in any position anymore in Sciencess. And that's a huge difference between me and Samy Vellu. Takleh nak analogikan la.

Ha'ah. Macam tak boleh. So harap ko dapat terima my opinion about Don kalah. It's ok if you predict Jaz and Danial. But Don, hmm... Ok Zaki, I say this to you because I'm close to you.

Yup. Dan aku cam happy gak la point-point ko direct kat aku. Serius. Susah nak jumpa orang cam ko yang berani cakap direct and profesional. With that, I compliment you.

Haha.. Malu gue. Mula-mula takut ko marah plak aku sibuk-sibuk nak tegur, dah la ko senior aku. Haha. Tapi I know who you are, open-minded person with big heart. Kudos to you.

Ok. Terharu. No la. Zaki yang dulu memang senang naik angin. Yang sekarang insha Allah lebih calm. Pasal cara ko approach aku tadi, terpuji. So aku layan dengan baik la.

Haha.. Ye ke dulu ko naik angin? Tadi ko balas sikit-sikit je. Aku bajet macam potensi nak perang dah.

Tadi driving la. Haha...

Ok, jangan wat entry kat blog kutuk aku plak. Naya aku. Peace bro, no war.

Haha... No la. Tapi ada gak terfikir nak jadikan conversation ni entri blog aku tapi tak mention nama ko. Hehe... Amacam?

Boleh boleh. Nama aku kalau dijaja memang tak dibenarkan. Sekarang low profile pun dah peminat ramai. Kalau glamour, mati r. Haha..

Haha... STBB kot :P

For now, I still care about SCIENCESS :)

6 comments:

perindu_خلافة said...

erm respect sgt dgn korang neyh...

yg tegur > profesional
yg jawab pn profesional gak,

aku stuju dgn ape yg org tu bgtaw ko zaki,
blog ko ni ramai pembacenya,
sedikit sebanyak memg akn m'pengaruhi pola pengundiaan utk SCIENCESS

so ade mase kena hati2 (w/pn aku tau ko ni jnis out-spoken)

cz "sape2 yg dpt control 'information out flow', dia gak boleh control dunia!"

^_^

Unknown said...

rizqan..

thanks for the advice :)

the purpose of writing the entry was not to influence anybody, that has to be noted la. I said nothing that sound like campaigning. ade pun i said, "It's up to you la to follow or not." But if it does influence anybody, it's out of my control la.

selamat mengundi :)

scOotBerry said...

ahaha.cemane kO leh tau dOn xbertanding neh?bukan keputusan maseh lg PNC kah?

As said...

wah bagus conversation itu
dua2 bertenang dan menerima
give and take ;)


heyp zaki, hope u're doing well
im now in ur last year's position

yosh~

Anonymous said...

pandang2, dengar2

rindu uia

:: !zyan :: said...

rindu sciencess jugak~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...