Friday, May 15, 2009

I Do Not Drink Teh Anymore

Before this, I never knew the effect of consumption of caffeine-containing foods on my body. That's why I kept on drinking teh ais each and everyday till a point that I adopted it as my so-called drug. I can't live without it. Boleh?

However, after being informed that the drink has effect on developing cellulite on skin, that has woke me up from my addiction - do not drink teh ais anymore!

Not only that, any other drinks that contain caffeine such as coffee, and to a lesser extent chocolate, I will try to avoid.

Here I provide some links that might be beneficial for additional information that I have referred to before making decision to stop the addiction to teh ais.
  1. Tea contains more caffeine than coffee.
  2. Chocolate also contains caffeine.
  3. Apply caffeine topically on skin to reduce cellulite, don't consume it.

32 comments:

hafiza haris said...

to women,
coffee pun bleh mengecutkan payudara..

err..information neh~

:D

Unknown said...

fieza...

owh. ok takmo comment panjang. :D

iEmah Razak said...

then, minum air masak je la ek?
coffee xleh, tea xleh, choc xleh..
:(

Unknown said...

iemah...

itu adalah air yang paling best kot! :D

yatiHanuni said...

o my god!!!!

eeeiii...
takot nye...

~~~~... minum ayer masak je la ye...~~

As said...

wahaha :D
baeklah
gud2

as memang kurang ngan choc dan teh. tapi nescafe sume mmg tak minum lgsg :D

Anonymous said...

haha.. thanx for me for that info rite?? haha..- far redelicious..

Master J said...

tiap kali g paklah..sure minum teh tarik..semggu..brapa kali g pak lah eh??hehe..

D.E. said...

ala.....dah takleh singgah Kopitiam Kemaman. Kopi situ sedap kot....ada mint blend skali dalam kopi tu.

p/s :- aku tak minum kopi. Saje nak jadi kawan yang 'baik'

Unknown said...

HHH...

itu lah yang sebaiknya :D

Unknown said...

as...

jangan mulakan consume semua2 tuh. nanti addicted. huhu~

Unknown said...

farid..

ko sape!!! :P

thanks farid~

Unknown said...

master j...

dulu selalu g paklah pasal bawa sorang budak kurus dan kurang zat makan kat situ. maka aku kena la sekali minum minuman kegemaran, pada masa itu. huhu~

*matila umpat

Unknown said...

danial...

amboi2~ pulang paku buah keras nampak~ :P

Liyana said...

susah la camni...
pagi minum kopi...
bila petang minum teh...
coklat, lagi la...
lepas ni apa pulak...

Unknown said...

liyana...

terpulang kepada pilihan masing2. aku nak stop pasal nak kurangkan selulit di badan. hehe.. maybe kulit aku jenis yang sensitif kepada effect caffeine. ade je orang yang tegar minum teh tapi kulit cantek~ je~

azuwan said...

aish...susah la camna
sbnrnya pernah je bdk farmasi gitau
tapi wat tatau je

lepas ni minum jus je la...

aish.....runsing

azuwan said...

er...zaki
bju biru muda( err...hijau)dan tali leher tu tak 'masuk' la.

ok, call me!

Unknown said...

azuwan...

dah sah2 ko kawan dengan dak pmacy.. huhu~

banyak je benda lain yang orang kata tak boleh itu dan ini.. tapi its up to us la nak follow ke tak kan~ :D

Unknown said...

azuwan...

owh dalam gambar maybe nampak tak masuk pasal warna sebenarnye ialah baju biru pekat dan necktie biru cerah. memang masuk. dan aku dah ubah warna gune software. huhu~

zarseries said...

aku da addicted ngan teh ais.
camana ni..
1hari 3kali..

member aku ada bgtau kat aku..
"aku taknak member aku mati sebab teh ais"

huhu..bunyi macam lawak..sebab tu aku tak takut sangat.huhu..

rupenye serius gak eh..

azuwan membalas said...

kamu patut serlahkan lagi part tu! yup guna je software.
hehe...

aku pernah match merah dgn tie pink...teruk kena 'kutuk'...sgt @#$@

Unknown said...

zar...

mak datok. ko lagi dahsyat! 3 kali sehari. kalah aku.

ko ade masalah selulit tak? kalo ade, cuba la kurangkan. pastu ade masalah restlessness tak? mungkin pasal effect caffein dalam teh ais tuh.

lawak kot quote member ko tuh. hehe...

Unknown said...

azuwan...

apa yang ada di kaca komputer, ada kalanya tak sama dengan realiti. maka sepatutnya ko tengok sendiri pakaian aku pada hari tu. haha~

3p4h said...

Wutevr... Aku minum je... Rzki jgn dtolak beb! Ha5...

Sbnrnya tiap bnda ada pro n con... So amik je tp jgn blebihan. K?

zarseries said...

selulit cane plak..

sembelit ke??huhu..

Unknown said...

3p4h...

ko ade point kat situ. tapi bagi aku yang memang nak elakkan selulit berterusan, maka kena berpuasa daripada teh. huhu~

kang sia2 sapu krim sana sini tapi ade bendasing yang lawan balik effect krim tuh. huhu..

krim? opss...

Unknown said...

zar...

selulit ni macam tanda2 putih kat kulit. cuba google cellulite.

Anonymous said...

Aku paling tak suka kalo daki gng dgn bdk farmasi, sket2 nak ubat.. demam sket panadol.. sakit lutut ponstant.. manja sgt.. mcm dah bergantung sgt.. Tp kdg2 bagus ada dorg, kalo emergency case, dorg la pembekal dadah2 tu.. Sjk berkwn dgn dorg aku dah tau ubat apa yg perlu dibawa.. tp sllnya ubat aku habis dibedal oleh dorg la.. aku bwk utk emergency, dorg rs sakit sket nk telan..(dak2 farmasi jgn mrh ek, ambil pedoman sket hehe)..mencegah lebih baik dr mengubati.. sbb aku lebih suka pd natural product.. sebut psl teh, aku pon dah stop sbb hr tuh kena sembelit yg gile2 kat sabah.. sabah tea sedap sgt wei.. aku kena sembelit sblm daki ke puncak kinabalu.. angin byk gile pastu tak selera nk mkn.. aku tak mkn sgt ms nak ke puncak.. kesannya aku hilang tenaga,nyaris2 give up..
-saiful azman-

Unknown said...

saiful azman...

wahaha~ ni meluahkan perasaan ke ape nih? :P

dah diorang tahu guna ubat2 tu, tu yang diorang bermanja2 dengan ubat2 tu (kot?) :P. ilmu tanpa amal agaknya~ :D

teh memang boleh memberi kesan sembelit dan selulit. lagi2 sape2 yang tak tahan. aku bedal la bape banyak air teh, selamba jek. tapi badan berselulit ah. huhu~

Adlan said...

alamak.. tak ske la tahu kebenaran yang pahit ni..

wat2 tutup mata je la.. hehe..

Unknown said...

adlan...

kalo ko takde masalah dengan selulit, takpe je kalo nak consume caffeine ni. lain orang lain effect intensity nye.. maybe in my case, effect nya sangat jelas.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...