Sunday, May 31, 2009

Accident - A Cause without Purpose and Intention


Paragraph #1
I am a competent driver. In most of the time, I drive safely and this can be verified by people who have been my passengers since I got the license on 2003.

Paragraph #2
"Uncle, uncle ok?" I asked the old Indian man with concern.
"Sana Banting, sana Klang," he incorrectly referred to the roads. "Saya mahu masuk ini jalan. You langgar saya".
"Salah uncle, sana Banting, sana Klang," I corrected him who seemed to be not fully conscious. "Uncle boleh masuk jalan ni, tapi uncle kena tunggu trafik clear. Ni tak, saya sudah dekat baru uncle mahu masuk, apa macam?"

Paragraph #3
I managed to control the situation despite the huge number of young Indian guys who came to the location right after the accident. I believed the situation was to be carefully handled without lighting the fire to anyone. I was grateful none of them was rude to me (highly probably because I was on the right side and, again, I controlled the situation peacefully).

Paragraph #4
Abah, Zaki tahu abah sayang dengan kereta tu. Zaki dah drive hati-hati sebagaimana yang abah pesan setiap kali Zaki memandu. Tapi kemalangan tetap kemalangan. Zaki dah pergi merata-rata tempat dan dah bertahun-tahun Zaki memandu. Tapi kalau kemalangan nak jadi, jadi lah ia tak kira kat mana-mana dan bila-bila pun. So, Zaki nak minta maaf la...

Credit to Danial for the quote put in the title.

14 comments:

Jepah said...

kembara BFN kah? nasib bek sume selamat... Alhamdulillah...

Unknown said...

jepah..

bukan. myvi abah aku.

thanks for the concern :)

scOotBerry said...

hmm..bukan jOdOh myvi abah kO ngan kO la gamaknye..kO hanye untuk BFN..hehe.

RosmanPositivo said...

spot on.

on the contrary, aku slalu sound member2 aku yang suka 'cucuk blkg' keta lain. diorg akan jawab :

"man, dont worry lah. aku dah bawak keta dkat 10 taun dah"

aku slalu jawab :

"terer mane pon, benda kalo dah nak jadi, jadi jugak"

and then, still, byk kali jugak mereka accident. TAPI mesti aku tiada bersama! kira nasib diorg la tak kna bebel ngan aku haha :)

Anonymous said...

Nasib baik tak teruk.

sOo_ARe said...

btol tu..kalo benda da nak jadi,jadi la...kte la kena sentiasa berhati2..syukur ko xda pape..len kali bwk BFN je k..:D

HaTiFi :) said...

sabo jelah Zaki yek. Dh nk kena langgar, nk buat cmno. Kalau kt belah KL/PJ lglah, ramai memandu ikut suka hati jer.

Anonymous said...

Nasib baik bontot keta bukan bontot ko!!

Unknown said...

intan..

kot la kot. hehe..

BFN tetap di hati :)

Unknown said...

rosman..

bila dah kena, ko diam je. pastu kalo jumpe diorang, buat muka macam kan-aku-dah-kata. biar diorang rasa kan! hahaha...

Unknown said...

knowlee...

lebih penting, tiada nyawa yang melayang...

Unknown said...

soo are..

haritu BFN maseh penuh dengan barang2 yang belom aku kemas pas balik drpd kuantan. pasal tu pinjam keta abah aku...

huhu.. mende dah nak jadi..

Unknown said...

hatifi...

aku yang melanggar, tapi aku tak bersalah. macam mana tu? hehe..

masalahnya, aku selalu je drive area lembah klang tapi tak plak, nauzubillah, accident kat situ. pasal aku tahu yang drive kat area2 tu mostly educated people dan competent in driving. aku accident kat tempat bangsa tu menghuni. benci. dah la tua!

Unknown said...

anonymous...

er.. aku rasa, isu bontot ni tak siapa ungkit dalam hal ni?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...