Wednesday, March 25, 2009

Earth Hour: What to do during the Hour?

Next Saturday at 8.30 pm until 9.30 pm, everything will be dark with respect to the Earth Hour campaign. But that's up to you: to follow or not, pasal.... ade aku kesah?

But what to do during the one hour? Do you just want to stay alone in your room wasting the hour? Come on... Do something and don't forget to drag your friends together !

Here are some suggestions:
  1. Go out to the town and see the dark city which you don't usually see everyday. It might be scenic in a way I suppose.
  2. Play with candles and take pictures like what we did last time at February 2006. Links: [1] [2].
  3. Sit in a circle and play Spirit of the Coin. Ok jangan buat. Aku tipu je. Syirik tu.

20 comments:

Anonymous said...

hehe

Anonymous said...

gi masjid a oi time tu. hehe

Anonymous said...

Akak plan nak buat yg first tu. Nak tgk bandaraya KL ni yg tak penah gelap tiba2 jadi gelap.
TAPI, itupun kalo DBKL nak tutup fuse utama la.
Kalo tak, nampak cam Malaysia tak support la Earth Hour ni.
Tapi kan, benda ni cambest la.
1-hour in a year je kita buat camni.
Bukan tiap2 bulan pun.

scOotBerry said...

wah~!mcm best..kalO kO ade plan ajak ah...best ni...hahaha~

Unknown said...

caracol...

lawak eh?

Unknown said...

ashraflatif..

itu boleh jadi point nombor satu. hehe~

Unknown said...

knowlee...

saya rasa memang DBKL takkan matikan fuse semua, pasal nak tak nak ade gak orang yang akan memerlukan elektrik like industrial companies and such.

tapi, kita2 yang boleh matikan elektrik sebentar ni, sahutlah seruan tu~ bukan susah sangat pun~ kan?

Unknown said...

intan...

okeh. kalo ak ade plan aku ajak ko k~ tapi aku tak janji tau, pasal kengkadang member2 aku tak bagi ade perempuan ahahahahahahha~

Akmal Azeman said...

owh. aku mcm kenal bayang2 yg kat tgh tu. betol tak sangkaan aku?

haha. sori r lari topic. hehehe.

owh. sebut psl lilin2 neh. bley jgk tyme tu pasang lilin n bt video klip hantu gune lagu thriller ke ape. takpon ko bt version br utk life's brief candle. hahah :p

Anonymous said...

nk watpa yek??
ronda2 kwn tetangga.. Ala, buat kerja Rukun Tetangga (RT) ler

DBKL mmg xkan pdmkan suis utama. Kang pesakit kt ICU mati sungguh! Nak nak yg berada di IJN dan HKL.

Anonymous said...

ha, satu lg.. jadi pencegah maksiat sukarela.. Hohoho :P

scOotBerry said...

kalO tamau ade pOmpuan tidak mengape..paham2..he~

Anonymous said...

Betul! Mmg tak susah lansung.
Tutup suis lampu je.
Sejam aje.
Kalo banyak alasan sgt, maknanya tak sayang bumi la.

Unknown said...

kema...

itu adalah bayang2 orang yang selalu bertanya tentang english kat ko. hehe~

ko mencari model ke untuk video ko yang seterusnya? ehem2.. aku kan ade :P

Unknown said...

hatifi...

bagus gak cadangan ko tuh.. buat pahala konon2nya :D

Unknown said...

hatifi...

jangan nanti aku tertangkap ko sudey~ :P

Unknown said...

intan...

itu pun kalo ade plan la intan~ hehe.. ntah2 mase tu aku terbongkang tak sedar diri :P

Unknown said...

knowlee...

nak seribu daya kan~ :)

scOotBerry said...

pergh..terbOngkang plak..haish~!gunekan peluang yg ade..skali setaun kOt..

Unknown said...

intan...

tu la pasal... isk. tak tahu nak buat ape lagi neh~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...