Tuesday, March 24, 2009

Aku Terkena Panggilan Hangit!


Sedang aku membuang masa bersama-sama kawan-kawan sebilik ku yang sedang melalak-lalak, aku menerima satu panggilan.

Weh! Senyap weh. Ada call ni! Kot-kot daripada Mara ke, Jobstreet ke...

Trooot trooot....

(Suara lelaki. Garau. Dengan slanga Indonesia, sambil diselangseli oleh jawapan "ya" oleh aku)
Hello... Saya membuat panggilan daripada Celcom Center di Bangsar kepada nombor Encik di talian 013***1703. Saya ingin mengucapkan tahniah kepada Encik dan keluarga kerana telah memenangi RM10,000 dalam peraduan anjuran Celcom. Jadi saya ingin memasukkan bayaran kemenangan ini ke dalam akaun bank Encik. Boleh berikan saya nombor akaun Encik?

(Aku dah syak dah. Aku layan je)
Nak akaun bank ape ye?

Akaun Maybank ada?

Maybank saye takde akaunnye.

Jadi, kalau begitu, ada kawan-kawan yang ada akaun Maybank?

Saye takde kawan sekarang ni.

Apa dia?

Saya takde kawan same-same dengan saye sekarang ni...

(Panggilan ditamatkan)

Kau ingat aku mudah sangat percaya dengan kau?

Aku kembali kepada kawan-kawanku.

Weh. Aku dapat call yang kata aku menang RM10,000 yang daripada Indon tu weh!

Tiba-tiba...

Trooot trooot...

Kawanku yang bernombor telefon 013***1704 pula menerima panggilan.

Sah!

Tindakan selanjutnya, dengan segera aku hubungi Celcom Center untuk melaporkan hal tersebut.

12 comments:

TimMie said...

lor..ingtkan yg hotfm tu..

Unknown said...

LIB...

ko kena la register nak kenakan aku kalo macam tu :P

Akmal Azeman said...

aku pon pernah kena~~ tyme tu aku tgh drive nk g kos, ms tu nk sampai kat kafe trapong. aiseh. indon siot~~ takot aku~~ huahuahuahua

zick said...

aku penah kene y hotfm tp dorg xjadik wat kat aku.so xkuar on air laa.ade sorg pmpuan call ngaku dr maxis center pastu ckp aku xbayar bil 4bulan sudah..aku cm suara pmpuan tu cm pnggilan hangit y penah aku dgr kt hot..aku cuak gak la tp y pliknye aku pakai prepaid la plak.
pastu ble aku soh bc no ic die ckp xde dlm rekod dorg.(aku dh saspek dh time tu)
pastu die ckp aku kene byr rm400 lbih.aku pon ckp ok aku akan bayar pakai check.(aku poyo2 la sbb dh tau msti pggilan hangit).
kejap lepas tu die soh aku call 013*****..rupa2nya itu no membe skolah aku y soh hotfm tepon aku.aku pon gelak kt mmbe aku sbb xjd wat kt aku.haha.

ILA said...

larrr..aiii..mati2 akak ingat kau kena betul2 panggilan hangit ..cos akak pdengar setia hot fm..baru nak tanya kau..hari apa bakal ke udara..yg rakaman kau ni...hihikk..
pssttt..april fool dah nak dekat..
jaga2..

Anonymous said...

Eee...akak mmg PALING TAK SUKA dgn manusia camni.
Sesuka hati je nak tipu orang.
Dia ingat kita ni bodoh piang cam dia agaknye.

Anonymous said...

kema...

wah ko pun pernah kena jugak. ape je yang dia bohongkan?

Hasbi said...

mengong betul..aku pernah kena gak. dengan speaking indonnye..bapak telah memenangi uwang bla bla bla dari shell malaysia. (aku pun pk celah mane mamat indon ni nk ngarut) heheh..

Unknown said...

zikri...

patutnya bila ko cam dah syak, ko layan je.. nanti suara ko gak yang masuk radio beb! ko kan, artis... hehehehe...

weh. daftar hangetkan aku, leh? :P

Unknown said...

kak ila...

kalo nak yang betol2 yang macam hotfm tu, akak kena la daftar kenakan saya... hehe..mengharap neh :D

Unknown said...

knowlee...

kita tak bodoh piang selagi kita tahu mana panggilan yang betol dan mana yang tidak dan tidak tertipu dengan yang menipu.. :D

Unknown said...

hasbi...

dah tu apa tindakan ko seterusnya?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...