Sunday, August 16, 2009

Apabila Ulasan Ternyata Ada Kebenaran

Saya pernah membuat ulasan mengenai album Mawi yang berjudul Satu Dalam Seribu pada Mei 2007. Antara ulasan yang saya buat adalah berkenaan lagu yang layak ke Anugerah Juara Lagu (AJL) 22, Angan dan Sedar. Dalam ulasan tersebut, sangat mengatakan:

Angan dan Sedar
Mawi, sila bersiap sedia dengan idea untuk persembahan di Juara Lagu 22 dengan lagu ini! Jika anda belum pernah mendengar lagu ini, bayangkan sahaja bagaimana hebatnya Lagu Jiwa Lagu Cinta sebelum ini, dan begitu jugalah lagu ini. Atau, tidak keterlaluan jika saya katakan lagu ini lebih bagus daripada Lagu Jiwa Lagu Cinta! Suatu garapan yang mantap! Memang makanan Mawi la!
Kemudian, saya mencari video persembahan Mawi dalam AJL tersebut. Ini hasilnya:



Mawi memenangi persembahan terbaik dalam pertandingan tersebut. Wah!

Entri ini saya tulis bertitik tolak daripada satu komen daripada pembaca blog saya dalam entri yang sama yang mengatakan:

DULU X MINAT MAWI..
TAPI SKARANG MINAT PLAK..
MYB TGGAPAN AKU KAT DYE DLU SALAH XD

*PENAH HADIAHKAN MAK AKU ALBUM MAWI :)

DAN AKU MENYIFATKAN ORG YG MENGUTUK O X SUKE MAWI SEBAGAI PENDENGKI...
SLAGI KARIER MAWI XJATUH,SLAGI TU KEHIDUPAN DORANG X TENANG :)


Saya tidak pasti bagaimana pembaca tersebut boleh menjumpai entri lama tersebut. Malah Mawi sudah keluar dengan album baharu selepas album Satu Dalam Seribu tersebut. Apa-apapun, terima kasih atas kunjungan dan komen yang diberikan.

3 comments:

scOotBerry said...

cOp.kO minat mawi x?

Unknown said...

intan..

ye. kami sama2 jaworld. haha~

yatiHanuni said...

ko ngan mawi2 same2 world..??
hehehehhehe...~~~

tapi skang mawi dah tak glemer sgt dah pon....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...