Friday, May 05, 2006

Persiapan Menjelang Majlis Perkahwinan II + Pindah KUANTAN!!!!

Jambatan dah nak siap. Kali ni kalau dua kereta nak lalu sekali gus, boleh dah. Nak buat jambatan nan satu ni je sampai 4 orang pekerjanye. Yang kat sebelah kanan tu taukenye. Masa aku tangkap gambar, diorang sibuk suruh hantar ke surat khabar, ape barang!!!!

Jambatan dah nak siap I

Jambatan dah nak siap II

Semalam aku dan Safwan pergi ke UIA pasal kitorang dipanggil untuk satu interview. Masa interview tu, aku tak rasa macam interview, macam borak-borak kosong je. Aku pun layan je la. Jawab pun macam cakap dengan kawan je. Soalan killer paling dahsyat masa interview tu adalah "Awak tak takut ke pointer awak jatuh kalau join GC ni?"... Lantas aku jawab, "saya dah biasa aktif kat sekolah dan matrik, saya tak biasa kalau duduk termangu je. So saya tak takut la bab jatuh pointer ni, insya Allah saya boleh bahagikan masa"

Sebelum interview tu, aku terjumpa Fiza kat masjid lepas sembahyang Jumaat. Dia membawa perkhabaran yang aku sangat tak ingin dengar. Kitorang, pelajar Kulliyyah of Science UIA kena pindah ke Kuantan! What?! Hari tu dah kata cuma 10 orang je yang kena pindah pasal diorang akan jadi perintis kat sana, plus diorang batch paling terkini ambil jurusan Bioperubatan. Aku sipi-sipi lagi nak kena tarik ke Kuantan. Aku bersyukur sangat pasal tak termasuk dalam 10 orang tu.

UIA Gombak yang akan dirindui...

Nak pula terima berita terbaru ni, sangat memeranjatkan. Bukan sahaja 10 orang tu, tapi semua pelajar Kulliyyah of Science (jurusan Bioperubatan, Bioteknologi dan Sains Matematik). So lepas je abis interview aku dan Safwan terus meluru ke pejabat Jabatan Bioperubatan (aku BMkan semua!) tanya betul ke ura-ura tu... Kakak tu kata betul dan kebarangkaliannya sangat besar.

Kitorang akan pindah sama ada hujung tahun ni atau tahun depan. Belum tetap lagi tarikhnya. Pada aku, jangan tetapkan sebarang tarikh pasal aku nak stay kat Gombak!!! Kat Kuantan banyak kekurangannya. Berbalik kepada isu kat atas pasal interview segala tu, memang aku nak aktif la kat U ni. Pasal memang dah terbiasa aktif sejak dulu lagi. Tak payah la aku senaraikan apa sahaja yang aku dah sertai (walhal dalam Bulletin Board Friendster dah khabar habis!) but the point is dekat Kuantan tak banyak persatuan @ kelab macam kat Gombak ni. Tak nak dok terperuk kat bilik je...

Pandangan luar dari bilik aku. Aku akan merindui pemandangan berbukit-bukau ni bila pindah ke Kuantan nanti. One more point is that kat Kuantan tak berapa ramai foreign students macam kat Gombak ni. Biasanya setiap petang aku boleh tengok diorang main basketball kat sini.

Ada seorang classmate aku ni, dia tengah belajar bahasa Arab menerusi SLEU (Student Learning Enhancement Unit kalau tak salah)... Kat Kuantan mana ada SLEU! Kesian dia. Aku pun baru bercadang (sahaja) nak join sekali... Hm.... Terpaksa memasrahkan diri selepas ni... Layan je la dalam keterpaksaan...

20 comments:

W. A. Matiin said...

What?! NOO! I can't believe this man! My life, the one I've been building over in Gombak is going to be destroyed! Sigh I pray to Allah that this is all just a big mistake, please Ya Rabb!

As a debater for IIUM, it's going to be really, really difficult to get involved with the training and the tournaments since the SPICE unit is based at the Gombak STADD.

Not to mention the environment's going to be much much less international and I don't want to have to go back to a matric-like environment with an in-the-box or 'bawah tempurung' setting. Forgive me for my remark, but i strongly believe the international environment has tremendously opened my eyes and mind.

Cerita sikit apa kata administration pasal ni?

Unknown said...

matiin...

What?! NOO! I can't believe this man!

u have to... no matter what, this is the fact, we'll be moving...

My life, the one I've been building over in Gombak is going to be destroyed! Sigh I pray to Allah that this is all just a big mistake, please Ya Rabb!

so do i... i'm thinking of changing course, but... no la! just go on wif biomedic course... dalam keterpaksaan...

As a debater for IIUM, it's going to be really, really difficult to get involved with the training and the tournaments since the SPICE unit is based at the Gombak STADD.

i understand... i understand... like me, i'v joined latihan keusahawanan siswa (LKS) so now i dun now whether i can complete the course or not... this course can be backup if there is no career to me biomedical career... sigh... (the rest pls take note that matiin is a very GOOD debater)

Not to mention the environment's going to be much much less international and I don't want to have to go back to a matric-like environment with an in-the-box or 'bawah tempurung' setting.

agree! there are about 95% malaysian students! the rest might come from our kulliyyah (if we move i mean)... hm... just thought to learn arabic language wif sleu... hm...

Forgive me for my remark, but i strongly believe the international environment has tremendously opened my eyes and mind.

AGREE! AGREE! AGREE!

Cerita sikit apa kata administration pasal ni?

i cant tell u much, but the one i wrote here in this posting and in the Friendster's Bulletion Board is the only information that i know. sorry... i dun wanna make any speculation because i'm afraid the authority will read it... in fact, they read my posting on the win in USM! Dr irwandi told me... hmm... sigh...

[apa yang aku fikirkan...]
[boleh buat petisyen tak?]

Shana said...

Tak nak pindah la wei. Nnt xleh blk rumah slalu. Benci betul.

Anonymous said...

keciannya KORANG.... ARGH....!!! TIDAK!!! NI AKU NAK MARAH SGT NIH...!!!

Unknown said...

arshana...

Tak nak pindah la wei. Nnt xleh blk rumah slalu. Benci betul.

ape nak buat... kalau rumah dekat, boleh balik selalu... balik rumah selalu besy kan? boleh jumpe mak bapak selalu... hehe.. zipzasss... selalu selalu... blah la lu... muahaha... (melepaskan kebengangan dengan merepek2)

[apa yang aku fikirkan...]
[kesian kat mak bile aku tak balik 2 - 3 minggu dah rindu...]

Unknown said...

anonymous...

keciannya KORANG.... ARGH....!!! TIDAK!!! NI AKU NAK MARAH SGT NIH...!!!

aik?! dia plak marah padahal bukan dia yang pindah... hehe.. heikal ni ye... aleleleeee...

[apa yang aku fikirkan...]
[voice chat via YM]

Unknown said...

kenyataan ni aku copy drpd mesej friendster yang kawan aku yang berada kat kuantan.. siap dengan kata balas drpd aku lagi... exactly the same like what i sent to her... member lame...


Sofea wrote and szakif replied:
> haha...jgn sedih kene pindah kuantan...ala...lmbt lagi korang
> pindah...savour and cherish it fully while u can. nnt pindah
> kuantan jgn menangis lak.


~nangis tu takde la, cume verat hati je nak tinggalkan gombak nan satu tu... hidup kat gombak best wo.. wa cakap lu.. rumah pun dekat... nanti bile pindah kuantan duit habis kat tambang pegi balik je... adeh... nampak sangat bile dah kuantan nanti takleh balik selalu... sigh~

hehe...takde ahh...by the time
> korang pindah insya allah dah bnyk development dah.
> hopefully...u wont suffer the way we did.


~harap2 begitu la.... tak nak arr studi sambil nafas sedut habuk! haha... kat gombak bilik aku menghadap bukit.. sangat indah.. gambarnye ade kat blog aku... http://szakif.blogspot.com ~

at least dah ada atm
> dah.


~kan aku dah kate! sebelum ni memang takde ATM kan? hm.. punye la ceruk kuantan tu sampai bank takut nak letak ATM~

hehe. neway...kuantan not so bad la...

~hanya jauhari yang mengenal maknikam... so u yang jauhari, kenal2kanlah maknikam kat aku, boleh?~

u want to be
> active...u kene start dulu ahh. bukak society baru and so on.
> u'll live by...hehe...just like we did. hehe. cume ktn tak hdp sgt
> mcm gmbk lah..


~hm... banyak nak kena fikir tu kalau nak bukak society baru... tengok la camne~

mlm2 mmg tak de ape la. partly sbb sume
> stdy kut...partly sbb construction still in progress.


~kat gombak ni macam2 ada! biasenye kat CAC tu ade je program tiap minggu.. but the one i'll miss a lot ialah KONSERT NASYID la!!!! kat kuantan ade tak knsert nasyid segala?~

neway...lame tak jmp.

~ye la... lame tak jumpe....~

kulliyyah of pharmacy dtg gmbk for
> convest bln 8 nih. buat exhibition kat kaed. dtg tau....so how r
> u?


~macam ni la... insya allah aku akan datang ke booth korang... buat gempak2 ok.. jangan arr tipikal sangat.. buat lain drpd yang lain.. ni tak abes2 medical check, exhibition yang takde boring, cube ubah sikit..hanya cadangan membina~

hehe...well..reply ek? u mcm rajin n active je friendster nih.

~memang aktif pun... setiap hari bukak! well... streamyx bayar ikut bulan, bukan ikut jam... membazir la kalau tak gunekan sepenuhnye dak?~

ye lah...ade wireless la katekan. man...

~alo2... sekang cuti 3 bulan ok!! lain la korang dak pmacy first dah kena practikal, kitorang biomedik lepak kat rumah 3 bulan.. muahaha... makin kembanglah badan aku...~

u'll miss those when
> finally u're in kuantan. hehe....

>
~ala... jangan rrr kate camtu... sedih ok... anyway, aku copy ape yg aku balas ni dalam ruangan komen dalam blog aku. frank confession from a student who lives in kuantan campus... hehe...~

[apa yang aku fikirkan...]
[kata2 semangat memberi semangat]

Unknown said...

sebarang typing error kat atas harap diabaikan... nak laju sajor...

baez-kun said...

tompang tanya
kuantan tak best ker
katanya kat sana pon cam sesuai utk pembelajaran
malahan kalo sekali sekala tukar angin ape salahnyer hohoyeah
aku dok irbid dah 5 thn rasa sangat bosan, trasa nak pindah ke ukraine lak carik angin baru hohohaha

ape2 pon, kalo pindah, amek sajor yang jernih
yang keruh, buang jauh2~~
semoga bahagia

Unknown said...

hata...

tompang tanya
kuantan tak best ker


berbanding gombak, kuantan banyak kekurangannya.. drpd pelbagai aspek...

katanya kat sana pon cam sesuai utk pembelajaran

hm... terpulang pd orang tu la.. but to me i prefer gombak most!

malahan kalo sekali sekala tukar angin ape salahnyer hohoyeah

alo2... ini utk 3 tahun yang seterusnya ok~~ lame tempoh tu... kalau dah dekat nak graduate,maybe bleh tolak ansur. ni tak, 3 tahun ok~ ko kat irbid sane kan seronok, malahan memang sedari awal ko blajar kat sane.. da nak abes pun kan? hohoyeargh!

ape2 pon, kalo pindah, amek sajor yang jernih
yang keruh, buang jauh2~~


mende2 yang jernih aku tak nampak lagi... well.. aku pun taknak la cakap lebih2 sebelum betul2 pindah sane, tapi menurut penceritaan kawan aku, banyak kekurangan kat kuantan nun... komen kat atas yang aku copy dr friendster tu dah bawa banyak point. bace je la...

semoga bahagia

amiiinnn.. dalam keterpaksaan...

[apa yang aku fikirkan...]
[dulu kat matrik belajar pharmacy]

ChemGrad said...

alaa...kesian nye kene pindah Kuantan! hmmm..maybe ada lebih byk peluang utk BioMedic kot..szakif jgn la sedih sgt,yeh yeh?? anything that happen has its own reason! weeee...

Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Masya Allah jangan ok!!
Jgn sampai kena pindah...
APA ADA DENGAN KUANTAN??!!
Gombak jua kampus yg best!!
Kampus lain tak best!! Gi MOGOK Zaki mogok!!
Mintak stay kat Gombak!!
Nanti aku balik Mesia senang jumpa...
Hahaha...
Kowser aku nak gi Kuantan berjumpa ko...
Dah laa minyak petrol mahal...
Maka cepat MOGOK utk stay di Gombak...
Aku akan join MOGOK ko ngan melaung dari bumi London semata haha...

Dah tu kalo kena pindah sekali ngan Pojan segala laa pindah nanti??
Warghhhh hazabbbbb...
Gombak adalah segalanya!!
MOGOK tanak pindah!! MOGOK MOGOK!!

--> Fuih mmg extreme sungguh aku!! Hahaha...
Tapi extreme kata2 semata...
Buatnye belom tentu aku berani huhuhuuu... :P


Papepon... Keep us up to date tentang perkembangan ini ;)

puteri nad said...

what's so bad about kuantan? after all it's another city oso..mebbe not like KL but definitely it has it own kesyokkan..

hehehe..lagipon kepada debater matin,dimana2pon boley sajor berdebat jika da bertaraf world class..jadi jangan la risau okie dokie walkie talkie?

motif ihab menyebok tak kasi pindah...sangat musykil la YOU!!

tp aku kan zaki kalo dapat chance pindah2kan uni aku kat best..terus pindah irbid sajor yg katanya best..

Unknown said...

kid...

alaa...kesian nye kene pindah Kuantan!

pity me... sigh~

hmmm..maybe ada lebih byk peluang utk BioMedic kot..szakif jgn la sedih sgt,yeh yeh??

peluang mane2 same je, peluang + ruang hidup kat sane terbatas.. tak macam kat gombak...

anything that happen has its own reason! weeee...

yang ni memang ade reason, tapi baik takyah mention kat sini pasal ape yang aku dengar cume ura-ura sahaja.... tak pasti lagi... kang tak pasal2 kena ban blog ni dari authority UIA...

[apa yang aku fikirkan...]
[sedap pulak lagu dangdut ani mayuni nih]

Unknown said...

ihab...

Masya Allah jangan ok!!
Jgn sampai kena pindah...
APA ADA DENGAN KUANTAN??!!


KUANTAN ADE KEBOSANAN SAJOR!!!!

Gombak jua kampus yg best!!
Kampus lain tak best!!


SOKONG IHAB!!! BRAVO IHAB!!!

Gi MOGOK Zaki mogok!!
Mintak stay kat Gombak!!


er... part ni aku tak join sangat... hehe...

Dah laa minyak petrol mahal...

part ni memang aku setuju sangat!!!! mmebazir minyai, tenaga, masa dan segalanye la kalau aku pindah ke kuantan nun...
aku cakap camni pasal aku orang selangor! *wink wink...

Dah tu kalo kena pindah sekali ngan Pojan segala laa pindah nanti??
Warghhhh hazabbbbb...
Gombak adalah segalanya!!
MOGOK tanak pindah!! MOGOK MOGOK!!


ye saye.. betul.. menurut maklumat yang aku dapat, gitula... semua pelajar Kulliyyah of Science consisting biotech, biomed & math sc kena pindah semua... means pojan pun masuk corum jugak... ko bile balik malaysia nih?

Papepon... Keep us up to date tentang perkembangan ini ;)

insya4JJl.... cuma aku harapkan takde sebarang perpindahan elagi aku belajar kat UIA la.... amiiiinnnn....

[apa yang aku fikirkan...]
[awat bapak aku pasang lagu2 lame petang2 nih... sedap plak]

Unknown said...

nad...

what's so bad about kuantan? after all it's another city oso..mebbe not like KL but definitely it has it own kesyokkan..

yes, the name kuantan IS another city, but the campus is situated very remote kat hutan celah mane ntah! aku suke kat gombak bukan pasal faktor2 kesyokan sajor....

hehehe..lagipon kepada debater matin,dimana2pon boley sajor berdebat jika da bertaraf world class..jadi jangan la risau okie dokie walkie talkie?

setahu aku kat kuantan nun debat tak kuat ok~ kesian matiin... lagipun kat sane kang, debat tak ramai dak foreigner, so persaingan tu kurang la sikit... sesama melayu sajor... tak gitu matiin?

motif ihab menyebok tak kasi pindah...sangat musykil la YOU!!

ihab memahami perasaan kami... itu yang penting..

tp aku kan zaki kalo dapat chance pindah2kan uni aku kat best..terus pindah irbid sajor yg katanya best..

irbid tak besy ok~~~ pasal ade hata! wakakakakaka!!!!!!!!

[apa yang aku fikirkan...]
[hata jangan mara ok~]

toriq said...

hahahha.. kesiannya... takper la.. ubah la haluan pulak.. best apa dapat tukar2 tempat.. leh tgk tpt lain.. daripada duduk termangu jer kat gombak tuh..

[apa yang aku fikirkan...]
[dah bosan dgn edinburgh~~nak belajar di irbid pula~]

Unknown said...

toriq...

hahahha.. kesiannya... takper la.. ubah la haluan pulak.. best apa dapat tukar2 tempat.. leh tgk tpt lain.. daripada duduk termangu jer kat gombak tuh..

kalau dapat tempat yang lebih bagus dan baik dr segi prasarana dan persekitaran belajar dan pergaulan, aku suke. ni masalahnye tak... kuantan itu tak best ok~.... sangat kekurangan~

[apa yang aku fikirkan...]
[dah bosan dgn edinburgh~~nak belajar di irbid pula~]


adeh... sorang lagi meniru aku dalam hari yang same... btw, sorang lagi nak belajar ke irbid... ape irbid tu bagus sangat ke? zipzasssss.... haha....

[apa yang aku fikirkan...]
[hata, mando dan acap sila jangan mengamuk~]

puteri nad said...

mari abang toriq kemas dan packing bag pindah irbid..

Unknown said...

hata, mando dan acap...

mari abang toriq kemas dan packing bag pindah irbid.. nad kate..

so bersiap siaga @ sedia la menyambut perpindahan mereka berdua ini... hehe..

[apa yang aku fikirkan...]
[siaga tu mende?]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...