Monday, September 02, 2013

Harga Minyak Naik Lagi

Terpulanglah jika ada yang fikir aku ini orang yang tidak boleh dibawa bergurau. Terpulanglah jika ada yang fikir aku ini orang yang terlalu sensitif. Terpulang.

Tapi aku tidak suka membaca komen-komen yang bersifat dan menunjukkan sikap negatif penulis komen itu.

Komen-komen yang bernada sinis, yang menghina pemimpin, yang bersikap menghukum, ... Aku tidak suka semua ini. Ia tidak menyelesaikan masalah. Malah menambah kusut.

Jika ada fikir aku pro mana-mana pihak, anda silap kerana fokus perbincangan ini adalah berkenaan komen-komen yang tidak membantu apa-apa pun, malah boleh mengusutkan lagi keadaan yang ada sekarang dengan mempengaruhi orang yang fikiran mereka mudah terpengaruh, orang yang tidak mahu berfikir panjang, dan orang yang lebih mudah bereaksi berbanding berfikir tenang.

Aku pelik kenapa orang ada masa untuk bersinis-sinis, mengutuk-mengutuk, tetapi tiada masa untuk sama-sama mencari penyelesaian. Jika tiada jalan untuk mencari penyelesaian, bukankah lebih baik berdiam diri sahaja?

Alangkah membazirnya masa yang ada. Buat dosa kering.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...