Monday, August 21, 2006

Lagi-lagi Hujung Minggu tak Study!

Aku tak pasti bilakah masanya akan tiba di mana aku betul-betul boleh study dengan tenang pada hujung minggu. Ini tidak, ada saje program kena aku sertai. Bukan mahu mengeluh panjang, tapi aku kasihankan buku-buku yang tak terselak dan tak terjeling kat bilik tu. Itu tak masuk lagi note-note lecture yang baru dibeli dari kedai photocopy. Beli je lebih, bacenye idak!

Minggu ni (21-27 Ogos) sudah menjanjikan kesibukan yang bukan calang-calang nampaknya. Latihan angklung untuk persembahan pada 26hb nanti. Persiapan untuk Graduation Night pada 28hb minggu depan. Dan sudah pasti kelas-kelas untuk dihadiri dan eksperimen-eksperimen yang menuntut submission of reports on and on. Hm~

Bukankah itu mengeluh? Haha~

Anyway, ekceli masa aku taip ni, baru je sampai dari Hotel Empress di Bandar Baru Salak Tinggi, Sepang. Here are some interesting facts (if I could say it so) through that experience in this third and fourth modules of Latihan Keusahawanan Siswa.


Photobucket - Video and Image Hosting


{Hotel Empress dari pandangan luar. First time tengok, bapak buruk hotel ni! Tapi itu hanya luaran saje. Bahagian dalam termasuk Ballroom, Seminar Room dan bilik hotel lawa macam hotel 3 bintang yang lain. Jadila... takleh nak demand banyak sangat, pasal kitorang tak bayar satu sen pun untuk menyertai program ni. Kementerian yang belanja sepenuhnya}

Photobucket - Video and Image Hosting


{Minum petang. Sampai sekarang aku tak reti camne nak lipat kulit popia jadi 3 segi camtu}

Photobucket - Video and Image Hosting


{Katil. Turut enterframe beg baru aku. Motif???}

Photobucket - Video and Image Hosting


Photobucket - Video and Image Hosting


Photobucket - Video and Image Hosting


{Makanan yang mewah. But it’s sucks when you are late for the meal! Merase la makan nasi ngan kuah + salad je}

Photobucket - Video and Image Hosting


{Sessi ceramah bermula}

Photobucket - Video and Image Hosting


{Air disediakan di setiap meja. Sangat bagus! Takkan ada masalah kehausan!}

Photobucket - Video and Image Hosting


{Gula-gula turut disediakan. Nak hilangkan ngantuk kaedahnya}

Photobucket - Video and Image Hosting


{Azri dan Rasid duduk bersama aku. After this I’ll never forget their name}

Photobucket - Video and Image Hosting


{Motif tidur secara berjemaah?}

Photobucket - Video and Image Hosting


{Bapak suka gile aku ngan Hj Ramli ni. Odah nak mampus! Asyik gelak je.}

Photobucket - Video and Image Hosting


{Makan lagi. First time makan bunga teratai. Rupanya teratai tu keras ye? Macam keropok}

Photobucket - Video and Image Hosting


{Peserta lain. Motif dak pompuan amik seat depan? Terus aku takleh concentrate bila dok belakang}

Secara ringkasnya, modul kali ni kurang best berbanding modul 2 dulu kat Temerloh di mana banyak permainan dan kuiz dijalankan. Kali ni banyak bercakap dan bercakap saje. Tambah pulak aku duduk belakang, lagi la... Nak pulak speaker tu memang takde sense of humour, mak aih... lentok aku dibuatnya.

Er... perlu ke aku bentangkan apa yang kitorang belajar dalam seminar kali ni?

10 comments:

puteri nad said...

first dulu
komen panjang malam kang

DaRk AnGeL said...

hehehe
aku tak nak ngomen panjang gak..
kalau sempat. mlm kang aku masuk ngomen lagi..
tapi satu jer yg buat aku gelak sampai skrg..
tidur jemaah kau~!
hakhakhakhakhak..

puteri nad said...

kaksyifa,
ade bende lain gak harus kaksyifa gelak

nad senyum simpul~

zaki, seronok membaca komenan gaya lama ko di bagian bawah
tp komenan pasal entry nie lepas aku makan malam jap gik..

hehehe..

Anonymous said...

huh.. bz nye cik bang..
final biler??

Unknown said...

syifa...

hehehe
aku tak nak ngomen panjang gak..
kalau sempat. mlm kang aku masuk ngomen lagi..

sila mengotakan kata-kata ok~

tapi satu jer yg buat aku gelak sampai skrg..
tidur jemaah kau~!

itu aku berlakon tidur boleh?

hakhakhakhakhak..
jom gelak same2... GELAK!!! GELAK!!! GELAK!!! GELAK!!! GELAK!!! GELAK!!! GELAK!!! GELAK!!! GELAK!!! GELAK!!! GELAK!!! GELAK!!!

Unknown said...

nad...

kaksyifa,
ade bende lain gak harus kaksyifa gelak

apakah ok~

nad senyum simpul~
sila menerangkan kepada aku ok~

zaki, seronok membaca komenan gaya lama ko di bagian bawah
tp komenan pasal entry nie lepas aku makan malam jap gik..

komenan di bahagian bawah?

[apa yang aku fikirkan...]
[motif lupe nak fikir2 utk syifa?]

Unknown said...

anonymous...

huh.. bz nye cik bang..
final biler??

owh siapakah gerangannya dikau~ anyway final lame lagi... paling dekat exam adalah midterm that will be soon on early next month...

[apa yang aku fikirkan...]
[bulan september stop koku!]

Anonymous said...

Salam..ZAki & dear All!!
Aha..Empress Hotel yea. 2 yrs ago, K.Sya penah seminar kat sana gak.I'm notice goverment staff biasa buat conference @ any celebration/dinner kat sana.

FUH!!makanan sodap belaka, paling best tgok desert tu..benda tu jelly ker??..hmmm..sec.kesuluruhan nampak terhad yea..mungkin khas utk warga kursus tu jer kut..

Azri & Rashid tu saper? ngaper x kan lupa nama dia org lagi? bukan 1 uni ker???

Apa motif tunjuk gmbar tidur d sampg gelas tu semua ha??walaupun hanya lakonan saje..
Itu maknenya Zaki dlm keboringan yg amat sangat..yeak??

BIasalah..pompuan biasa duk dpan. Tandanya mereka copat masuk & kaum laki pule suka lambat..tu yg korang duk kat blakang. Dri zaman sek Menengah lagi biasa nampak environment gitu beb..

Arrrrr...boley gak bentangkan b'sama d sini ttg modul seminar tu.
share same2.Rasanya mcm motivation program kan..betul tak???

Aisey..byak lak kita type nie ye..
x po ler..

Anonymous said...

huhu...
aku adalah aku...

puteri nad said...

arrzaki,
memandangkan atas da ada entri dan komenan ko yg ciput jer dalam blog aku.marila aku membalas dendam..hahaha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...