Monday, June 26, 2006

Menonton VC Hantu II



Beberapa komen telah disampaikan oleh beberapa orang tentang video klip Seram yang saya ceritakan sebelum ini. Ada yang tidak percaya dengan penggambaran video klip itu, dan ada juga yang langsung tidak berani untuk memuatturun. Apa kata jika anda yang sudah menonton menurunkan komen anda di sini berkenaan video klip itu. Boleh juga bincangkan hal berkenaan alam ghaib ini.

Anda takut? Kenapa anda takut? Adakah kerana sejak dari kecil sudah dimomokkan dengan hantu?

Anda berani? Kenapa anda tidak diselubungi rasa takut ketika menonton cerita seram atau mendengar cerita seram. Atau mungkin juga anda tidak takut langsung ketika terserempak dengan hantu, jika pernah mengalaminya. Nyatakan kenapa.



Pada saya, saya tidak ada masalah untuk menonton cerita yang berunsurkan seram kerana ibu bapa saya tidak mendidik saya saya untuk takut kepada perkara-perkara seperti itu. Mereka tidak memomokkan saya dengan perkara-perkara yang tidak sepatutnya saya takut.

Namun begitu, sehingga kini saya tidak ada pengalaman bertemu atau terserempak secara tidak sengaja dengan makhluk yang bernama hantu. Saya hanya pernah berdepan dengan kes kenalan saya kerasukan sewaktu saya berusia 13 tahun di Sungai Congkak.



Kepada yang belum menonton lagi, sila klik di sini untuk memuat turun. Saya tidak pasti bilakah link ini akan luput jadi muat turunlah cepat-cepat! Haha~ Kali ini saya menggunakan website verzend.be untuk memuat naik, bukan lagi yousendit. Video klip ini berformat .avi dan sepatutnya dimainkan dengan menggunakan software winamp, bukan media player dan yang sekroni dengannya.

Saya harap tiada lagi rungutan tidak boleh menonton. Haha~

22 comments:

DaRk AnGeL said...

iyyeaahhh~~***
first daku di sini...
siap boley baca lagi~~!!!
muahahaha~~!

DaRk AnGeL said...

ok.. aku nk komen gmbr2 tuh...

gambr terakhir yg memaparkan imej entiti yg kelihatan spt pontianak wanita adalah visual komputer semata2. mmg gmbr ini telah disahihkan sebg double image... siler lihat saiz pontianak dan saiz nesan kubur yg tidak selari.. kok yer pun pontianak, bukan ke pontianak tuh saiz mcm manusia kan? maka patut lebih besar dari nesan kubur tuh kan... TITIK!

bagi gmbr pertama.. ini adalah visual sebenar yg di ambil dari sebuah mansion di salah satu tempat di luar negera [london or switzerland, cant remember] tapi ini adalah image betol yg dirakam oleh wartawan yg mmburu entiti spt seekers dan gmbr ini adlah ant gmbr yg femes dari kamera beliau. dipercayai ini adalah image nanny [pengasuh] mansion ini yg dibunuh dgn kejam oleh majikan dia dan seterusnya rohnya yg tidak aman menghantui mansion ini. tiada siapa nk beli mansion ini sbb hantu ni punye psl, maka mansion ini terbiar jer walupn ditawarkan pd harga USD50,000 jer~!!

DaRk AnGeL said...

gmbr kedua.. ok aku tak pernah tgk gmbr ni tapi SERIUSLY aku familiar sgt2 dgn mamat pakai spek nih.. mcm rupa junior aku.. tapi ada gak mcm rupa mmbr aku nama errrr... [lupa~~!!! arghhh~~!!] tapi aku rasa dia ni mcm junior sekolah aku dulu lar.. tak pun adik kepada mmbr aku yg aku lupa nama tuh... geramnyehhh aku tak ingt~!!! kwn kau ke budak nih zaki?
hehehehe~
[maka sedang donlod VC seram kau tuh.. tak dpt tgk gak ni, siap kau zaki.. aku takkan berhenti demand~!!]

DaRk AnGeL said...

aku ada pengalaman dgn hantu2 nih..
tapi kang pnjg lak citer nye.. nnt penuh ngomen dgn aku saje karang nih...
maka beri ruang kat org lain dulu~
hehehehe

Izham said...

matilah 5th...

Dari sudut agama,
Takut, bukankah ALLAH telah campakkan kepada hamba-Nya supaya rasa takut...agar hamba itu tahu ke mana patut dilemparkan rasa takut itu..kepada ALLAH atau kepada ciptaan-Nya juga..

Dari sudut pandangan perubatan,
di dalam otak kita ada satu kawasan di tgh2 otak(limbic system)...based on anatomy term, fear region is situated at amygdala...kawasan itu akn menyebabkan kita rasa takut...

jadiklah normal dgn rasa takut...tapi mana lebih afdhal utk kita takut...adlh kpd ALLAH, pencipta rasa takut dan segala ciptaan...

Anonymous said...

hurm.. hantu.. pengalaman peribadi tersempak ade kot, tapi basic je pon.. tapi pengalaman yg paling best time kena usik kot.. seram siot..huhuhu;P

puteri nad said...

ergh,
zaki dan klip2 hantu2nyer..
peperpon load dulu..tengok atau tak..kemudian hari..

Izham said...

wah takutnyer...dah tgk pula....lantas berpelukan dgn halfi ketika menonton VC ni lambang ketakutan yg amt sgt...

#mcm tak logik plak VC nih sbb berani giler camera man dia nak amik gambar hantu dkt2...

Anonymous said...

motif awe memelukku sambil memandang ke arah lain ketika vc itu menyiarkan gambar hantu?? motif?? motif????

Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Aku tak menafikan kewujudan alam ghaib...
If not mistaken, Rasul sendiri pernah bersabda, mafhumnya, kalo antara kita yg tahu apa yg berlaku waktu malam, nescaya kita takkan kuar sensorg...
Aw kama qal...

Pendek kata... Dunia ghaib mmg aku percaya...
Tapi utk perkara ghaib itu boleh ditimbul tunjuk dalam dunia realiti ni sewenang2, itu LANGSUNG AKU TAK CAYA...

Kalo sungguh laa video tu mmg HANTU BETUL...
Aku nak tanya laa si hantu2 ni...
Apsal dalam VIDEO tu je yg nak sudi berPENAMPAKAN PENAMPAKAN...
Awat tak kuar je tetiap malam...
Diorg nak takut apa? Manusia takut kat diorg ada la...

Aku tak berani cakap lebih2 pasal alam ghaib ni sbb kita manusia ni ilmu masih cetek dalam bab2 ni...
Allah sahaja Maha Tahu...
Kita cuma mampu beriman dengan ketentuan Ilahi yg kadang2 kita sendiri tak tersampai akal nak pk dalam2...

Tapi dalam beriman pada alam ghaib ni, had kena la ada...
Jgn sampai alam ghaib lebih menakutkan kita daripada Tuhan Yg Maha Agung Pencipta kepada si makhluk2 ghaib nih...

Pokok pangkalnya, nak caya ke tanak pada hantu mantu dalam clip tu, lantak korg...
Cumanya daripada buang masa dok beriman yg hantu tu sungguh ke celup ke, aku rasa baik spend masa gi cari halawatul iman yg lain yg sampai skang masing2 pon terkinja2 nak mencari...


Enough said...
Long Live Palestine!!
Sumer org tolong doakan kesejahteraan Palestin daripada dijahanamkan Israel keparat!!
Diorg nak gulingkan kerajaan Hamas kononnya...
We have to keep our faith in the Palestinians...
LONG LIVE PALESTINE!!!

fonso zone said...

blhlah..
VC tu aku tgk skali je dah nak muntah..palsu gila..xbermutu.
de gak la manusia nak wat rncgn2 poyo mcm tu..
sbr jela ku..

puteri nad said...

uhuhuhu,semalamkan gamba last tu x kuar..tp sini nak cakap direct kat kau zaki..

TAK GUNA TAK GUNA TAK GUNA..

huwarghhhhhhhhhhhhhhhhhh..malahan tu dulu adalah gamba kawan aku anto tengah2 malam nan indah waktu aku nak prepare xm last semester..

uhuhuhu..sekarang da subuh..maka aku tunggu terang before aku ke katil dan memadamkan lampu..

erm awe dan kamenkun,
motif berpelokan??

DaRk AnGeL said...

HAHAHA...
matilah aku tak tgk lagi~!!!
aku dah donlod semlm kat komputer aku kat umah dgn BAPAK nyer lembab dan penuh kesabaran aku tggu, TETAP tak dpt tgk~!!!
ni aku nk ckp direct kat kau.. NAK MENGAMUK BOLEY~~?

ChemGrad said...

kid nak try download la..kalo tak bleh, kiter mengamok sesama kat szakif!!

Anonymous said...

Em...nak lalu je..x nak komen bley???hehehe

Unknown said...

aku senyap je... pasal mamo ganggu korang bincang... yang penting, menonton VC tu, result may vary katanya~ :D

Anonymous said...

Seneeeng bgt Ngeliat hantu, Misterious!!!!, Tapi kurang seksiii!

Anonymous said...

aduh takut ada hantu,menurut kebanyakan orang seperti itu kalau melihat hantu.tapi hantu adalah sesosok arwah yang penasaran dan tidak diterima oleh bumi

Anonymous said...

aduh takut ada hantu,menurut kebanyakan orang seperti itu kalau melihat hantu.tapi hantu adalah sesosok arwah yang penasaran dan tidak diterima oleh bumi

Anonymous said...

waduuuuuuuuuuuuuuuuu takuuuuuuuut

fazrin_kuyien said...

wa respect ko r... tp ingat jngn smpi momok 2 kaco ko..

Anonymous said...

tak seram sangat lah.kasilah lagi seram.kalau gitu,gua respect sama lu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...