Sunday, June 18, 2006

Menonton VC Hantu (Dikemaskini)

Sebelum aku mengomel lebih panjang, ingin aku ingatkan bahawa isi posting ini hanya sesuai untuk anda yang kuat semangat. Kalau tak, cepat tekan butang pangkah nan indah kat penjuru atas kanan tu!

Dan juga, setelah mendapat beberapa komen bahawa gambar-gambar dalam post ni tak jelas jadi aku nasihatkan korang donlod sendiri dan tengok. Link ada kat bawah. Aku juga dah kemaskini beberapa caption. Baca la...

Malam tadi, abah, mak dan Awi pergi ke parti hari jadi saudara. Jam 11 baru balik. Sampai sahaja di rumah, Awi mengkhabarkan dia dapat satu video klip tentang pencarian hantu daripada seorang saudara di sana. Aku memang suka tengok cerita hantu! Lebih-lebih lagi kalau yang jenis realiti, syok!

Dalam VC ni, aku sangat tertarik dengan isinya kerana berjaya menjentik rasa takut dan seram dalam hati aku. Bukan mudah sebenarnya untuk aku percaya cerita-cerita hantu ni, tapi berdasarkan apa yang dihidangkan dalam VC ni, ia nampak benar. Tetapi, banyak perkara boleh di'argue' bersama..

Satu perkara yang sarat bermain di minda aku, boleh ke hantu dilihat secara fizikal? Dalam VC ni, hantu tu disuluh dengan torch light sebagai sumber cahaya untuk memastikan kamera dapat menangkap imej hantu. Siap ada close-up muka pocong dan pontianak. Soalan aku, bukankah itu fizikal? Hantu kerap dikaitkan dengan fenomena spiritual, which is beyond camera's capability. Sesiapa ada penerangan?

Sesiapa yang nak VC ni, sila berikan email kepada aku. HANYA DI BAHAGIAN KOMEN, BUKAN DI TAGGY.

Kat bawah ni aku ambil gambar daripada laptop aku menggunakan henpon setelah beberapa gagal untuk print screen. Sangat geram! Maaf kualiti gambar kurang memuaskan...

Ada mamat yang sedang terbaring di bawah, kerasukan. Di belakang pula yang kain putih itu adalah hantu.

Mamat yang duduk juga sedang kerasukan. Di belakang pula imej hantu berpakaian serba putih. Gambar kepala tidak nampak.

Imej hantu yang lebih jelas. Kenapa mesti rambut tu ke depan?

Dari kiri: Hantu pelik, mamat ketakutan, dan mamat berani. Mamat ketakutan yang aku maksudkan sedang merapatkan kedua-dua tapak tangan dan diletakkan di kepala. Seperti orang Cina bersembahyang la senang kata.

Close up jari hantu pelik. Berapa lama bela kuku tu ye?

Hantu pocong sebelah kanan.

Close-up hantu pocong. Boleh pulak kamera ni duduk dekat dengan pocong ni ye? Pocong tu pun syok je gambar dia diambil... Hohoho...

Pontianak. Kenapa mesti di belakang pokok?! Sangat klise! Turut tertera caption berbunyi "Penampilan arwah perempuan".

Close up pontianak. Berapa lama agaknya nak buat rambut kerinting camtu ye? Mancung hidung tu!

Sesiapa yang nak donlod, klik di sini. File ni sebesar 31MB dan akan luput tarikh keavailabilitynye dalam tempoh 7 hari berkuatkuasa 18 June 2006, pukul 3 petang waktu Malaysia.

33 comments:

DaRk AnGeL said...

ZAAAAKKKKIIIII~~~~~!!!!!!!!!
GERAM GMBR TAK CLEAR LAH OK~~!!
oh.. aku first!

Unknown said...

itu adalah kempen supaya korang melihat sendiri VC ni ok~

DaRk AnGeL said...

maka aku nk VC ni..
[ters tarik hazlyn join tgk~]
nak tgk...

gmbr first aku tak dpt tgkp mana hantunyer..

gmbr seken aku ingt mamat yg terduduk tuh hantu~

gmbr third serius aku nmpk hantu nyer.. real ke tuh? [aiseh .. lagi mau tanya~] x nmpk kepala lar...

gmbr forth betol le kat kiri sekali tuh hantu? nmpk mcm org jer, pastuh aku tak nmpk mamat ketakutannyer~

gmbr fifth kau main tipu eh.. boley lak nk tgkp gmbr jari hantu close up gitu.. gilo apo?

gmbr sixth mati lar aku masih tercari2 imej jelas pocongnyer~ kanan sekali ek? berbungkus tuh ek? konpius jap~

gmbr seventh ni aku tak jelas lgsg dgn close up pocong.. mcm tipu jer~ mana ada closeup hantu cenggitu sekali? ni tang mana nih? yg bulat tgh tu mata dia ker?

gmbr eighth oh jelas dgn pontianak blkg pokok tapi tak puas hati sebab tak nmpk muka nyer kat sini.. maka geram lah ok gmbr2 mu ini kurang jelas!

gmbr ninth langsung aku tak phm dgn apa yg aku tgk~ mana rambut nyer? nmpk chy2 jer nih~~

DaRk AnGeL said...

motif kau nk ngomen jugak walhal baru aku sorg jer masuk? nk gak yg third.. tapi kau dah rampas tmpt seken... ;p

maka di sini nk ckp.. aku dah ngomen setiap gmbr kau...
maka aku nak VC tu ok~~!!

zuraiha27@yahoo.com

Unknown said...

okok..
tunggu ye... sedang upload ke yousendit.com
trimas utk komenan ko... tgk plak kat komputer lab ok~ maybe gambar lebey jelas

baez-kun said...

erm erm
hantu is also known as syaitan, well al-jinn to be exact, the may appear as visible mass and scare people away
but they're just the creations of the Almighty, the can do no harm to anyone tho, unless biiznillah~~
so dont be afraid, at all~~

fonso zone said...

motif hata poyo?
haha..malahan dia lah yg takut masa de dak irbid ni dirasuk dahulu..
duduk di saf belakang skali katanya..wakakakakakakka..

Unknown said...

hata...

erm erm
hantu is also known as syaitan, well al-jinn to be exact, the may appear as visible mass and scare people away

visible, not physical... two different terms... hm~

but they're just the creations of the Almighty, the can do no harm to anyone tho, unless biiznillah~~
so dont be afraid, at all~~

agak2 kalo ko tgk VC ni, meremang tak bulu roma dan bulu2 lain? muahhahaha~ matila lucah

[apa yang aku fikirkan...]
[menjentik rasa takut, sangat sastera!]

Unknown said...

mando...

motif hata poyo?
haha..malahan dia lah yg takut masa de dak irbid ni dirasuk dahulu..
duduk di saf belakang skali katanya..wakakakakakakka..

KANTOIIIIIIIII!!!!!!!!! hata sila jawab!

[apa yang aku fikirkan...]
[pernah sekali tengok orang dirasuk]

Unknown said...

hazlyn..

aduh..terus jadik mangsa Kak Shifa yg suka tarik2 tgn
nyahnye syifa... asek nak menarik tangan orang sajor

seramnya
VC Indon ke..

yups! sape yang reti bahse jowo, boleh rr paham sikit2 ape yg mamat2 dalam VC ni celotehkan..

[apa yang aku fikirkan...]
[menonton bersama parents dan adik sambil menambah vocab jowo]

Unknown said...

hazlyn..

aduh..terus jadik mangsa Kak Shifa yg suka tarik2 tgn
nyahnye syifa... asek nak menarik tangan orang sajor

seramnya
VC Indon ke..

yups! sape yang reti bahse jowo, boleh rr paham sikit2 ape yg mamat2 dalam VC ni celotehkan..

[apa yang aku fikirkan...]
[menonton bersama parents dan adik sambil menambah vocab jowo]

DaRk AnGeL said...

hahaha.. motif kau nyer komen 2 kali?
maka nak tarik tgn hazlyn lagi sekali lar ok...
hazlynnnnnnnn.. jom teman akk tgk jommmmm~~!!!!
oh hata kantoi~~!!!!
kekekekeke....~~~!!!
mcm mana budak tuh kene rasuk mando? citer.. citer!

Unknown said...

syifa...

hahaha.. motif kau nyer komen 2 kali?
motif tenet keneksyen tetibe bengong?

maka nak tarik tgn hazlyn lagi sekali lar ok...
hazlynnnnnnnn.. jom teman akk tgk jommmmm~~!!!!
oh hata kantoi~~!!!!
kekekekeke....~~~!!!

hazlynn sila jawab!

mcm mana budak tuh kene rasuk mando? citer.. citer!
mando sila jawab!

[apa yang aku fikirkan...]
[punye la bengong aku nak upload VC tu!]

puteri nad said...

miahahahah..
abang faiz memang penakut antu..

zaki,klu ku ada kekuatan aku tengok kalo tak aku wat dogknow

Anonymous said...

erkk..hantu kah? serammmmmm...

Unknown said...

nad...

miahahahah..
abang faiz memang penakut antu..

faiz sila jawab!!!

zaki,klu ku ada kekuatan aku tengok kalo tak aku wat dogknow
owh nad aku berdoa semoga kau diberi kekuatan~ ape2 pun, la ikroha~

[apa yang aku fikirkan...]
[sedangkan adik aku nan 12 tahun pun berani tgk]

Unknown said...

fiza...

erkk..hantu kah? serammmmmm...
ye... sila menonton~

[apa yang aku fikirkan...]
[masih tak pasti]

Unknown said...

hazlyn...

ntah dah bape kali kena tarik dek Kak Shifa
jom jom..sediakan popcorn berkaramel & bantal2 kecik

wah karamel!!! dah lame tak makan!!!

bahasa jawa ke..mmg la tak paham
tang bahse jowo bila dia cakap sesama diorang je.... narrator cakap bahse indon.. boleh rr paham~

[apa yang aku fikirkan...]
[hazlyn dah tgk blom?]

puteri nad said...

hahah,
aku tengok lima menit jer pastu aku off ok ..maka terus off komputer gak..walopun tak seram pada awalnyer..

nntlah akan ku tengokin jua deh~

DaRk AnGeL said...

zaki~~
aku tak dpt tgk lar ok.. dah save tggu berjam kat sini tapi tak dpt bukak lar ok...
geram ni geram~!!
lama tau aku tggu~!!

Unknown said...

nad...

hahah,
aku tengok lima menit jer pastu aku off ok ..maka terus off komputer gak..walopun tak seram pada awalnyer..

mula2 memang bosan~ takde motif~ mase aku tengok ngan parents aku pun, aku lajukan part tu... buang mase saje menunggu... part jalan masuk ke kawasan kubur tu je ambil mase yang lame~ adeh~ banyak lagi komen aku, tapi kalau taip pun bukan orang nak bace pasal diorang tak tengok lagi.. hm~ maka aku berdoa semoga ko diberi kekuatan untuk menonton baki 32minit seterusnya. ameen...

nntlah akan ku tengokin jua deh~
sila abeskan exam dulu ok~ kalo ko ingkar, demam jangan salahkan aku! heheheh~

[apa yang aku fikirkan....]
[all the best nad!]

Unknown said...

hazlyn...

dah donlod
try bukak kat winamp konon2 berani nk tgk
tp kan..video tak kuar pun

dah donlod habis ke? kalo blom, kena tunggu sampai habis baru boleh main~ biase nye camtu rr... takpe, saye sendiri tgh donlod ni, setelah mendapat respon awak kate takleh tengok pape~ sabar ok~ kalau betul takleh tgk pape, saya akan usahakan upload lagi sekali ok~ jangan risau~ cuti saye ade baki 2-3 minggu lagi.... hehehe~

[apa yang aku fikirkan...]
[nanti dah start blaja jangan harap la aku nak buat mende ni semua]

Anonymous said...

huh....tak perlah terima kasihlah..
tak mo donlod....

tiangkayu.....

Unknown said...

syafiq...

huh....tak perlah terima kasihlah..
tak mo donlod....

tiada paksaan utk donlod.... hahahah~ takut ke.. hehe~

tiangkayu.....
sames2...

[apa yang aku fikirkan....]
[mindset!!!]

ChemGrad said...

hehe...kid ngah download. nak try ngok hantu kat NZ..rasa ok kot. perasaan tgok citer hantu kat malaysia ngan kat overseas lain skit tau..

hehehe..tak sabar nih..cepat la download habih!

kid pun suka tgok citer seram..adrenalin kluar syok oh. ahaks!

Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Tgh donlod... Sat lagi nak tgk...
Kalo tak seram, siap la ko Zaki!!

Unknown said...

kid....

hehe...kid ngah download. nak try ngok hantu kat NZ..rasa ok kot. perasaan tgok citer hantu kat malaysia ngan kat overseas lain skit tau..
owh really? ahaaha~ pasal kat NZ takleh jmpe hantu cmtu ahaks~

hehehe..tak sabar nih..cepat la download habih!
owh silakan~

kid pun suka tgok citer seram..adrenalin kluar syok oh. ahaks!
yups! so do i~ adrenaline menggelegak saje kan? tu yang syok tu!

[apa yang aku fikirkan...]
[nak bungee jumping!]

Unknown said...

ihab~

Salam...
salam jua~

Tgh donlod... Sat lagi nak tgk...
Kalo tak seram, siap la ko Zaki!!

owh ihab result may vary ok depending on many factors

[apa yang aku fikirkan...]
[menonton pada waktu malam]

Anonymous said...

Zaki
tiada paksaan utk donlod.... hahahah~ takut ke.. hehe~

hohoho...memang aku takut ler bab2 hantu ni sbb tu aku tak mo donlod...ntah2 seekers penipu.. hantu main2...

Kalo tak seram, siap la ko Zaki!!

ihab, kalau tak seram ko belasah jer zaki tu...hahaha....kalau ko nak kirimkan belasah ko tu kat aku utk Zaki bley jer,balik Malaysia nanti aku serang budak yg bernama Zaki yang tinggal di Jalan DUrian, Kanchong Darat, Banting!!!! hohohoho...

Unknown said...

syafiq....

hohoho...memang aku takut ler bab2 hantu ni sbb tu aku tak mo donlod...ntah2 seekers penipu.. hantu main2...
ahahaha.. mmg penipu pun! mindset itu penting!!! mindset!!! ko fikir al mende tu penipu mase ko tonton, maka takkan rase takut menyapa~

Kalo tak seram, siap la ko Zaki!!

ihab, kalau tak seram ko belasah jer zaki tu...hahaha....kalau ko nak kirimkan belasah ko tu kat aku utk Zaki bley jer,balik Malaysia nanti aku serang budak yg bernama Zaki yang tinggal di Jalan DUrian, Kanchong Darat, Banting!!!! hohohoho...

muahahahahh~ syafiq ko dah kuat kuat ke? muahahahahahh~

[apa yang aku fikirkan...]
[syafiq kecik sajor orangnye :D]

Anonymous said...

owwwhhh....JIMBITTTTTTTTT ko zaki!!!! ko memperlekehkan aku!!! tak pe2...aku tak mengaku aku kecik...aku CUTE!!!! hahaha... kecik bukan sebarang kecik, kecik meninggalkan kesan yang besar!!!!!

aku memang dah kuat walaupun aku kecik!!! hahaha...nak lawan!!! JOM!!!!(sambil menyinsing lengan baju)...

Anonymous said...

ntah ape2 yg ko letak.

pandai2 aje reka.

dahlah gambar x clear.

nampak sgt ko tipu.

haha..

xkan mudah terpedaya.

pelik2 aje lah budak zaman sekarang..

apoda..!!!

Unknown said...

yang di atas, terpulang la pada takrifan ko. aku buat posting ni pun based on what i watched from the video and i didnt say that i percaya all those. dan ayat "nampak sangat ko tipu" memang takleh terima pasal aku memang takde niat nak menipu mahupun memperdaya.

tentang gambar yang tak clear, memang pun pasal aku tangkap gambar kat laptop gune kamera, which means aku pause kan video and then aku snap by camera, bukan print screen. that's why tak clear.

nasihat aku, cuba cari video ni, then bilai sendiri.

BTW, thanx pasal singgah blog aku ni =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...